Friday, November 7, 2014

BDC - Day 8 (5 Lagu Cinta Kegemaran Anda)

Cabaran hari ke 8 ni pasal lagu cinta pulak....
Actually banyak je lagu cinta yang aku suka. Tapi yang aku listkan lima ni merupakan yang aku tersuka amat sekali..wahh gittew!

Ready? Here we go...

1. I Have Nothing - Whitney Houston (The Bodyguard Original Soundtrack, 1993)
I pick this song sebab aku suka melody lagu ni. Sangat soothing and sedap di dengar. Bila Whitney Houston start nyanyi 'Share my life....' tu dah menusuk sangat kemerduannya. Memang all time favourite aku lagu ni.

2. This I Promise You - NSYNC (No Strings Attached, 2000)
Again, the melody yang melancholy dan menenangkan jiwa buat aku suka banget lagu ini. And of course, suara JC Chasez on the 2nd verse tu menambat hatiku. Lirik dia pun puitis...aku yang bukan jiwang ni pun boleh cair menghayati lirik sambil menikmati kemerduan suara penyanyinya, apatah lagi yang jiwang karat, silap2 meleleh air mata. Hehehe...

3. Sembunyi -Misha Omar & Andy Flop Poppy (Single Misha Omar, 2007)
Lagu ini sangat special bagi aku...sebab masa tu aku sedang hangat bermain tarik tali dengan someone. Exactly macam lirik lagu ni. Faham2 sendirilah ye..hehehe. Aku pernah buat entry pasal lagu ni disini and in my other blog.

4. With You - Chris Brown (Exclusive, 2007)
Another song yang bermakna, ada kaitan dengan lagu di atas. Pertama kali dengar lagu ni bila si ehem ehem pasang dalam kereta. Dah tu asyik on replay. Kalau dah balik2 replay ko pahamkanlah sendiri maksudnya tu. Takyah cakap banyak. Anyhoo dah jadi sejarah yang tak mungkin berulang but I love the song, still.

5. True Love - P!nk featuring Lily Allen (The Truth About Love, 2013)
I love P!nk!!! Lagu dia banyak yang best...tapi my current fav  is True Love feat Lily Allen. It's all about her feelings towards her husband Carey Hart. Boleh dikatakan sequel kepada lagu So What yang dia cipta after their short separation back in 2008. I just love how she expressed her emotions in one song; quirky, anger, love and gratitude all at once. Walaupun rentaknya catchy, aku boleh rasa jujurnya luahan hati dia dalam lagu ni.

Begitulah adanya lagu lagu cinta kegemaran aku.
Esok, tajuk cabarannya agak menarik...
Dah terbayang wajah2 siapakah yang bakal aku muat naik dalam blog.
Stay tuned!

No comments:

Post a Comment