Saturday, August 16, 2014

After 24 Years...

Gambar ni dah berperam dalam draft since Monday rasanya.
Semangat nak menghapdet belum sampai.
Aku seru seru jugak supaya timbul semangat tu tapi agaknya mentera jampi aku cukup mampan.
Langsung tak timbul semangat mengupdate ittew..hehehe..

Hari ahad lepas weols bermini gathering kat Fook Yuen.
Minum minum, makan dimsum sambil mengimbas kenangan lama.
Tak ramai yang datang sebab ada komitmen dengan family masing masing. Tapelah, weols faham.
Aku hampir tak dapat pegi sebab masalah kenderaan.
At the very last minute adik aku came to the rescue. Syukur alhamdulillah.

So, plan nak jumpa jam 2 ke atas. Aku sampai dekat jam 3..hehehe..
Masuk je Fook Yuen dah nampak si Muharsafa. Muka dia laa yang paling aku kenal.
Manakan tidak, kawan bergaduh, bertampar, berlawan cakap dan yang sewaktu dengannya pulak...
And then nampak Imhar, Tini, Yanto, Zaziah and Budisam.
Si Yanto siap angkut anak bini lagi. Suami mithali sangat ni :P

Bila dah berjumpa tu memang riuh sekampung. 
Memacam cerita yang keluar, censored and uncensored semua dibongkar.
Di ungkit ungkit laa perangai masing masing.
Ada yang aku ingat, ada yang aku lupa..yang aku pura2 lupa pun ada juga..hahaha!
Paling best bila diorang bongkar cerita pasal si Budi tulis surat untuk Tini, tapi suratnya tak kesampaian sebab dia lupa surat tu simpan kat mana. 
Cerita pasal cikgu, pasal kawan kawan dari kelas lain..pasal kantin, library..even tandas sekolah pun boleh jadi bahan. Tapi memandangkan aku setahun je kat SKTA maka tak banyak la memori aku pasal sekolah tu berbanding diorang yang memang di sana since year 1.
However tetap best jugak sebab aku masuk dah final year..so lagi happening dengan perangai yang pra remaja tu kan.
Ohoiii..rindunya! Nak balik zaman tu plisssss! Huhuhu....


Eh, cerita, cerita jugak. Tapi sesi bergambar jangan di lupa.
Walaupun beberapa keping je kan..jadi lah daripada tiada.


Us. Dari kiri Muharsafa Kirana, Hartini Rahman, Zaziah Hussin, Imhar Fathullah Mohd Din, wife Yanto, Yanto, Budisam & me. 24 tahun tak jumpa diorang ni, muka masing masing tak banyak berubah (kecuali size badan..hew3x). Kami semua kelas 6 Biru kat SKTA, kecuali Zaziah yang aku rasa kelas 6 Kuning.
Cop: Sebenarnya aku selalu terserempak dengan Imhar, duduk sebelah meja lagi kat restoran Azlina Sulawesi tu tapi nama nak bertegur sapa memang hadoooo. I kan pemalu..hew hew hew *dush*

Weols lagi..hehehe

Sibuk mengimbas memori jaman hingus x kering

Para remaja purba sekalian. Zaziah jadi fotographer, itu pasal dia tiada dalam gambar

Yang ni masa open house si Rozie (tudung cekelat). Aku tak dapat pegi sebab kerja & takde kenderaan.
From left: Fauziah Mohd Said, Duraina Hagdir, Roziyyawati Ahmad, Muharsafa Kirana, Imhar Fathullah Hj Mohd Din, Shahzam Halik Zaman &Zaziah Hussin
Memandangkan dah seminggu kisah mini gathering ni, maka intipati cerita yang kami kupas sedikit sebanyak telah menyusut dari dalam memori aku.
Ingat ingat lupa dah..tapi yang pasti that day memang happening sangat!
Kalau tak pasal nak ambik sis in law dari tuisyen centre agaknya lagi lama aku di sana.
Silap timing boleh membawa ke dinner terus.
So aku gerak dalam jam 530 macam tu. Si Budi, Zaziah, Yanto & Muharsafa gerak lambat sikit sebab katanya ada lagi yang nak datang. 
Tapi sian drg tunggu, tak muncul jugak orang yang kononnya on the way tu. Pffft!


And now..presenting gambar kami, Darjah 6 biru tahun 1990:-

Duduk dari kiri: Shahzam, Imhar, Azwan Januin (Ketua Kelas), Al Munir Dining, Cikgu Sairin Saidin, Fauziah Mohd Said, Hartini Rahman, Wan Ledyawati Wan Pauzi, Sharty Neza Ag Sharin & Rosajimawati.
Tengah: Sg Siti Sabrinawati, x ingat, x ingat, Khairul, x ingat, Izztazz Hardian, x ingat, Diana Lanih, Duraina Hagdir, Mimi Haslindah Matni, Marziani Mohd Dun, Nurul Huda, Anita Handayani, Siti Khadijah, Sarah Shadat, Maslianah Hassan, Shaznurul Norliham Ramli.
Atas: X ingat, x ingat, Khairie, x ingat, Syed Mohd Fauzi, x ingat, x ingat, Shafie Janati, x ingat, Yusry klu x salah, x ingat, Suffian Raflee, x ingat, Mazran Kotley, Muharsafa Kirana, x ingat.
AKU TIADA DALAM GAMBAR SEBAB X HADIR..BOLEH? Miahahahahha....
Si Yanto & Budisam pun x hadir, escape rasanya diorang time ni.

Depan: Rosajimawati, Jenna & Duraina.
Tengah: Sharty Neza, Marziani, Hartini, Anita & Fauziah
Atas: Aku, Sarah Shadat, Shaznurul & Nurul Huda
Rasanya ni dah habis exam UPSR & aktiviti bebas kat sekolah. Ke..tengah jamuan akhir tahun ek? Tah la..aku x ingat dah. Hehehehhe...
Dari kiri: Fauziah, Shaznurul, Jenna, Sharty Neza, Anita, Aku & Tini. Belakang: Maslianah, Sarah Shadat, Wan Ledyawati, Mimi Haslindah, Duraina & Siti Khadijah.
Dolu dolu adalah glemer buat sign tangan macam tu okay...kira dah rock abis la tu.
Tapi kan, bila tengok gambar ni betul betul aku macam musykil sikit. Nampak tak tangan kat belakang kepala si Jenna tu? Aku konfius, tangan siapakah itu? Nak kata tangan si Ledya or Sarah Shadat macam awkward pulak positionnya tu. Apakah ada entiti lain yang ikut bergambar? Oh nooooo!!!

Weols (Alumni SKTA UPSR 1990) ada group whatsapp dah...
Every now & then memang berbunyi bunyi hp dengan notifications yang tak putus putus.
Sampai jam 2 pagi okay! Last2 aku kasi mute terus...hehehe.
Kalau kau biarkan dalam sejam dua, beratus ratus whatsapp masuk. Juling mata membaca.
Aku tak kisah sangat sebab ada jugak hiburan/bahan bacaan on the way pegi & balik kerja.
Lepas baca menyengih macam orang sewel..hahaha...

Ada beberappa kali diorang bergathering tapi aku tak dapat ikut. Contohnya last Thursday, ada game futsal.
Friendly match dengan team Maybank. Yang lelaki2 main futsal, pompuan jadi pom pom girl je.
Actually memang plan nak pegi tapi apakan daya kita hanya merancang...aku ada benda lain nak kena settle.
Tapi esok open house rumah Muharsafa & next week kat rumah Imhar memang aku dah clearkan jadual.
Jangan risau kengkawan, Kak Ton tetap akan hadhir...

Ok cerita lain pulak.
Hari ni ada jemputan dari Babu Didie Nafsarah..open house merangkap bday party anaknya.
Aku pergi dengan cik Mala. Yang lain dah aku pesan2 kan melalui Alizam.
Mudah mudahan dorang dapat hadhir...lama dag tak gossip2 secara berdepan.
Kalau kat FB/Wechat tu selalu jugak la..hehehe..

Bateri dah charge. Nanti nak bercamwhore kat rumah si Didie pulak.
Jangan korang termuntah kalau aku upload gambar berderet nanti ok!

See ya!


4 comments:

  1. salam.....best tgk kamu reunion...bleh join ka....classmate jg ni...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...boleh tinggalkan contact no disini dan if u dun mind bagi nama sekali. Nanti sy forward ke admin grup SKTA supaya dia blh masukkan kmu dlm whatsapp grup. Tq :)

      Delete
  2. Salam puan. Sahabat puan duraina hagdir terlibat dalam sindiket penipuan online melibatkan ribuan ringgit. Sila bg no fon untuk membantu siasatan.

    ReplyDelete