Saturday, November 22, 2014

BDC - Day 21 (Tempat Yang Anda Ingin Pergi Dan Tak Pernah Pergi)

Kalau dalam negara, I'd say Penang. Memang teringin sangat. Tak tau kenapa tapi hati aku rasa tertarik dengan Pulau Mutiara tu.
Ok la ok la...sebenarnya aku teringin nak mencuba makanan2 kat Penang..especially laksa, nasi kandar and apa2 yang special kat sana. Selain itu, teringin juga nak bergambar kat Penang Street Art...dah banyak nampak orang post gambar diorang kat PSA tu, jeles aku tau! Insya Allah tahun depan kalau jadi plan kami, weols sefamily akan sampai ke Pulau Mutiara.

Destinasi luar negara pulak..pertama aku teringin nak visit Thailand. Sama macam Penang, aku nak merasa makanan2 specialty negara gajah putih seperti Tom Yam, Som Tam, Pad Thai dan sebagainya (no bugs, though!). Walaupun boleh je dapat kat sini tapi nak rasa yang betul2 authentic from it's root. Confirm berbeza punya.

Kedua, aku nak pegi Australia sebab nak gambar dengan kangaroo and koala..heheeh. Macam bongok je alasan. Aaah tak kisah la, memang betul itu penyebabnya yang buat aku nak sangat melawat Australia.

Ketiga, London! Kota idaman aku nih. Aku teringin nak tengok sendiri bangunan2 style lama yang merata kat London itu..disamping nak bergambar kat Big Ben, Trafalgar Square, the Big Red Bus and jangan lupa, King Cross Station. Ingat tak Platform 9 3/4 dalam filem Harry Potter? Sekarang platform itu bukan lagi fiksyen ya, memang wujud kat King Cross Station. Sengaja di realisasikan untuk peminat2 tegar Harry Potter mengabdikan kenangan disitu.

Mudah mudahan tercapai niat nak jejak kaki ke tempat2 yang aku catat di atas. Harapnya dapat pergi pergi sementara badan masih muda, kuat dan sihat. Masih bertenaga nak explore banyak tempat. Kalau dah berkaki tiga (read: bertongkat), makin restricted kawasan yang nak dilawat. Maklum la kalau dah menuju senja, menapak lebih sepuluh langkah dah tercungap.

Sampai sini aje dulu ye, jumpa lagi di entry baru. See uols later! *lambai ratu*

No comments:

Post a Comment