Monday, November 24, 2014

BDC - Day 23 (Pekerjaan Yang Anda Ingin Selain Kerja Anda Sekarang)

Makin hari makin berat tangan nak mengetuk papan keyboard ni.
Otak pun ala2 tersumbat. Payah rasanya nak mengarang entry.
Kalau diikutkan malas, memang berhenti takat ini ajelah Bloggers Day Challenge aku.
Namun untuk menyahut cabaran aku teruskan jugak walaupun ayat2 karangan dah macam jahanam.
Kau orang terima jer lah cara penulisan serupa karangan yang dapat D- ini ye...kosser aku nak berbunga bunga bagai. Heh.

Okay...so, pekerjaan aku sekarang titlenya Travel & Ticketing Advisor/Sales Coordinator.
Book tiket, issue tiket, book tour, hotel, transport untuk sesiapa yang nak melancong/ naik kapal terbang.
Semua itu aku boleh uruskan, Insya Allah.
Berada dalam bidang ni since 1995 after SPM. 19 years in it....memang terasa bosan yang amat!
And yes, kalau boleh memang nak tukar bidang pekerjaan.
Dan bidang pekerjaan yang aku inginkan selain pekerjaan aku sekarang ialah menjadi seorang Chef.
Haa..jangan gelak! Aku suka tau jadi tukang masak! *Asah parang*

Bidang masak memasak memang aku minat.
Aku suka kalau orang menikmati hasil masakan aku.
Aku happy kalau orang suka dengan apa yang aku hidangkan.
So far alhamdulillah jarang masakan aku yang tidak menepati citarasa.
And aku menyandang tugasan utama sebagai Chief Cook dalam setiap family occassion.
Kenduri, birthday, hari raya...memang aku yang pulun bersilat di dapur.

Ramai jugak yang mencadangkan supaya aku bukak restoran.
Perancangan memang ada cuma belum mampu dilaksanakan.
Sekarang ni cuma ambik tempahan katering secara kecil kecilan.
Insya Allah kalau dah cukup dana baru bukak restoran.
Eh, hujung ayat semua berima samalah..an an an an.
Macam berpantun pulak..hew3x!

Buat masa ini aku stay dulu dalam line pekerjaan sekarang.
Walaupun hakikatnya aku dah cukup bosan tapi ini aje sumber pendapatan aku, so nak tak nak I have to bear with it for the time being.
Hopefully one day impian aku nak jadi Chef akan tercapai...aamin ya rabb.

No comments:

Post a Comment