Wednesday, November 5, 2014

BDC - Day 6 (Apa Yang Anda Makan Hari Ini)

Most of the days aku tapau makanan dari rumah.
Tapi hari ni aku agak malas. Ntah angin apa bertandang tadi pagi, lepas Subuh aku baring balik.
Selalunya dah kelentung kelentang kat dapur.
Mood tak berapa nak bagus kalau aku masuk dapur jugak memang tak sedap masakan aku.
Betul tau, kalau masak dengan hati tak ikhlas masakan jadi tak sedap.

Jadi breakfast tadi aku beli aje kat kedai. Inilah yang aku makan untuk breakfast hari ini.

Kuay Teow, Sunny Side Up & Fishcake 3 ketul.

Untuk lunch pulak, aku dah set nak try beli kat Santola Bar & Cafe Express.
Dah lama aku intai2 tempat ni. Khabarnya, kopi dia terbaikkkk..the best in town katanya.
Aku jelinggg je everytime lalu kat situ. Ada jugak aku nampak menu sandwich.
Dah target aku mesti cuba jugak...kononnyalah.
Menapaklah aku ke sana. Belek menu...mak aih, mahal bebenor!
Segelas iced latte mencecah RM8.90! Medium ya, bukan gelas besar pun.
Sandwich dia pun ala2 sendu....isk, tak jadilah kot nak menapau.

Still contemplating about the drinks, though.
Mulut teringin sangat..tapi hati cakap no no no.
In the end, hati menang...dan aku beredar dari situ (waah..ayat2 novel gittew, kelasss!)
Terbatal hasrat nak merasa kopi Santola.
Takpelah, takde rejeki kali ni. Maybe next time (ayat sedapkan hati).

Round sana, round sini..masih tak dapat decide nak makan apa.
Hampir ke PastaPasta, tapi teringat tadi dah makan kuay teow.
Kalau breakfast tadi nasi lemak kompom la aku tapau Linguine Bolognaise.
Fikir punya fikir, akhirnya aku decide nak tapau kat Kalink Ristorante (kau mesti tau maksudnya ni kan Alizam)

Nasi & Kari Udang

Sampai dirumah petang tadi, aku selak tudung dulang. Nampak kari ayam. Another curry meal? Hurmmm...dah ada tu takyah banyak songeh, telan jer lah. But instead of makan dengan nasi, aku buat roti salut telur. 3 keping aku makan sorang. Kenyang alhamdulillah.


Fuhhh..selesai jugak entry untuk challenge hari ke 6 ni.

Cabaran hari ke 7, see you tomorrow!

2 comments:

  1. Nasi dan kari udang tu amat menyelerakan lah walau pun dari kedai mamak... lulz

    ReplyDelete