Sunday, November 30, 2014

BDC - Day 29 (Bunga Kegemaran Dan Ertinya Untuk Anda)

Ala..kenapa bunga pulak yang jadi subjek?
Ai is not like bunga ler...x suke!
Bukan benci tapi memang tak gemar.
Ntah kenapa memang tak pernah berminat dengan sebarang jenis bunga bungaan.
Aku lebih suka pokok2 hijau yang tak berbunga..especially cactus.
Senang jaga. Siram seminggu sekali je. Tak banyak kerja.

Yang suka bunga bungaan ni sebenarnya mak aku. Tiap minggu membeli bunga. Dah makin bertambah koleksi bunga beliau. Her current obsession is Orchid.

Antara koleksi orkid mommy

Aku tak sangka rupanya orkid ni pun berbau wangi. Seakan akan wangi bunga ros..tapi lebih lembut baunya. Kiranya boleh jadi aromaterapi saat jiwa kacau. Lama kelamaan aku naik suka pulak dengan si orkid ni. Cuma nama aku nak membela tu kirim salam ajelah ye. My fingers are not green enough.

Honestly bunga bungaan takde memberi pengertian apa2 kat aku. Takde sebab ataupun ingatan yang boleh aku kenang atau kaitkan dalam hidup...jadi kesimpulannya memang kosong.

Okay..aku stop dulu disini. Nanti aku akan up entry seterusnya tak lama lagi.

No comments:

Post a Comment