Friday, November 28, 2014

BDC - Day 28 (5 Perkara Bermula Dengan 'Andainya')

Sangat banyak andaian yang bermain dalam kepala aku dikala terbaca tajuk cabaran kali ini.

Malas nak fikir benda complicated, aku cuba listkan senarai andaian aku kepada benda benda yang ringan dan inilah hasil yang aku dapat:-

1) Ibadah merupakan priority nombor satu. jadi, ANDAINYA aku kaya raya, tiap tahun aku akan bawa family aku untuk menunaikan umrah dan haji. Sekirannya punya rezeki yang lebih, aku akan sponsor pihak yang kurang berkemampuan untuk sama sama menunaikan umrah dan haji, Insya Allah.

2) ANDAINYA aku mempunyai kuasa magis seperti Harry Potter, confirm bilangan artis di Malaysia ni boleh dikira dengan jari. Mana yang aku tak berkenan tu terus aku zassss kasi hilang dari muka bumi. Bukan artis saja, ya..sapa2 yang buat onar kat aku pun akan menerima nasib yang sama. Miahahahahhahahh!

3) ANDAINYA salji turun di Malaysia akulah manusia yang paling happy! Sebab aku pencinta udara sejuk. Teringin nak main salji..nak ada asap2 kat mulut kalau bercakap..pakai baju tebal tebal..eee bestnya! I loike!

4) ANDAINYA aku ikut masterchef, rasa rasa boleh jadi juara tak? (aci lah ye tanya soalan macam ni..hew3x)

5) ANDAINYA aku tak bertukar tempat kerja, gerenti aku akan stuck di level yang sama for the rest of my life. Takde perkembangan malahan semakin merudum. I need to recharge my brain supaya dapat think out of the box rather than being pasif 8 hours a day. And rasanya aku buat pilihan yang tepat when aku berpindah tempat kerja. Rasanya aku akan lebih banyak mengerah otak untuk pantas berfikir daripada sebelumnya. Doakan aku berjaya okay!

Sampai sini dulu uols...penat menaip kat hp ni. Esok Kak Ton up entry task hari ke 29 pulak ye...see ya later pipols!

No comments:

Post a Comment