Friday, November 7, 2014

Ouija

Semalam aku pegi tgk wayang dengan si Turtle and adik2nya.
Patut Sabtu ni baru pegi, sebab tunggu sorang kawan dari Labuan nak join ksekali katanya.
Tapi lama sangatlah pulak, sedangkan hati ni dah gatal2 nak movie jugak.
Jadi aku cakap kat Turtle takpelah kita teruskan aje.
Hari Sabtu nanti bawak si kawan tengok citer lain.

Filem yang dipilih - Ouija. Tengok kat Growball CP.
Plan asal nak ke Suria GSC tapi wayang yang nak di tengok tak screening pulak kat situ.
Pelik, sebab last month masa weols tengok Dracula The Untold Story ada pulak iklannya kat GSC Suria tu.
Tak kisah la mana mana pun okay aje, janji dapat tengok...ye dok?
Walaupun sebenarnya aku lebih prefer GSC daripada Growbal,,hew3x


Bagi aku, cerita ni ada sedikit boring. Nak kata seram...tak sangat kot. Music score aje yang bagi elemen seram tu. Tapi dalam panggung tu ada seketul dua manusia musibatun. Movie belum start diorang dah terpekik macam disampuk polong. Padahal lampu dipadamkan je kot..biasa la movie nak start takkan lampu marak menyala kan. Nak je aku cekik sekor2!

Anyways, you can expect adegan2 biasa macam kena tarik, kena tolak, lampu rosak and so forth in this movie. Dah banyak sangat movie horror orang putih aku tengok yang intipati cerita hampir sama. Mesti ada sejarah terpendam, roh terperangkap, house with history of old owner yang melakukan pemujaan and the likes of it. Sangat cliche. Jadi aku bagi movie ini 2 bintang out of 5.

Kalau jadi tengok wayang lagi Sabtu ni, aku nak tengok citer Dendam Orang Mati pulaklah.
Baca review macam best. Tapi as usual aku tak letak expectation tinggi. Wayang melayu pulak tu.
Sorry, bukan menghina but terima kenyataan wayang melayu yang bagus cuma ada beberapa kerat aje.
Itu baru bagus ya, kalau nak kata terbaik, bagi aku belum ada lagi.
Ini pendapat aku, pendapat kau orang aku tak tau. Lain orang lain pandangan dan preference so let's just agree to disagree if you have a different point of view than mine.

*Peace*

2 comments:

  1. tipikal citer seram yg menjengkelkan kekadang. tambah pulak dengan penonton yg tetiba terlolong di bahagian yg kau sendiri pun tak faham apa yg seramnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...rasa macam nak bagi penampar kat spesis bengong macam tu. Kacau betul!

      Delete