Sunday, November 9, 2014

BDC - Day 10 (Apa Di Dalam Handbag Anda)

Ewah ewah..nak skodeng isi perut beg I pulak ye. Over sangat! Tapi takpe..nama pun challenge. Jadi mari kita akur akan kehendaknya. Baru boleh claim mission accomplished, betul tak?

Jom tengok apa aje la yang aku sumbat dalam beg kesayanganku ittew:-

 Pandangan kasar sebelum post mortem

Tadaaaaaa....

Meh aku introduce satu persatu

1. Novel/buku
Aku suka membaca jadi ini memang wajib ada dalam beg. Just in case aku kena menunggu or boring takde buat apa, membaca is the best option to pass the time.

2. Voucher
Actually my soon to be ex boss yang bagi voucher tu. Aku ambik jer, pakainya ntah bila. Silap2 terperuk dalam beg sampai expired.

3. Note Book & Note Pad
Penting untuk catit planning, budget, groceries lists, nombor akaun, tarikh2 penting dan sebagainya. Walaupun boleh simpan dalam henfon, tapi aku nak jugak ada hard copy sebagai back up.

4. Coin Bag
Tapi takde coin dalam tu ye..sebab aku simpan brooches and peniti tudung. 

5. Power Bank
'Nyawa' kedua henfon aku. Wajib ada ni. Senang nak charge phone kalau ada kat tempat awam

6. Purse
Ni opkos terpaling important. Dokumen pengenalan diri, kad bank, card debit semua ada kat situ. 

7. Spare deodorant, lotion, mascara and perfume
Semua ni jarang dipakai..especially mascara. Lotion pakai if aku rasa kulit kering sangat. Perfume kalau ingat baru aku sembur. Spare deodorant tu belum pakai lagi but saja simpan just in case.

8. Pen & pencils
Standard la kan..mesti ada benda ni supaya senang nak menulis or if kena isi borang ke apa.

9. Sweets
Kadang2 mulut rasa kelat..jadi kunyah la gegula bagi sedap sikit rasanya.

10. Keys & nail clipper
Kunci office, kunci drawer and ketip kuku. Wajib ada ok! Kalau takde tak masuk opis la aku. And kadang2 kalau ada kuku terkopek sikit jadi ada ketip kuku tu boleh aku repair on the spot.

11. Long Handle
Untuk dipakai if aku rasa nak kasi bag aku casual sikit. Selalunya aku pakai long handle ni kalau aku travel. Syukur beg aku handle dia jenis detachable so kira macam work bag and leisure bag sekali harung.

12. USB cable & charger plug
Walaupun ada powerbank aku tetap bawak charger plug. Lagipun benda2 ni pantang ditinggalkan kat rumah. Gerenti tumbuh kaki berjalan entah ke mana.

13. Monopod
Kenalah bawa supaya senang berselfie! Hehehe...

Dah siap! Malas nak mengomel panjang lebar, penat jejari gemuk I mengupdate pakai enpong nih. Ringkas2 pun bolehlah ye...yang penting task completed.

Till tomorrow, ciao bella!

No comments:

Post a Comment