Tuesday, November 25, 2014

BDC - Day 25 (Berita Terkini Hari Ini Yang Anda Baca)

Walaupun aku suka membaca dan hantu tv, tapi aku tak suka membaca atau tengok berita.
Tak tau nak explain macam mana tapi memang aku akan rasa instantly depressed bila terbaca/tertengok berita.
Lebih2 lagi kalau berita pasal perang..penyakit..kematian dan yang sewaktu dengannya, memang aku pangkah!
Bukan sebab aku ignorant..tapi tak nak benda tu semua menghantui pemikiran aku.
Mind you..kalau dah menghantui tu bukan sekejap ye, makan minggu jugak.
Sekaligus menyebabkan anxiety disorder aku timbul balik.

However, bukanlah semua news aku ignore. Kalau big news atau penting of course aku follow. Contohnya berita pasal MH370 & MH17. Walaupun memimbulkan jiwa kacau tapi aku ikuti perkembangannya.

Tadi bila aku scroll timeline di FB, nampak link ini:

http://www.utusan.com.my/berita/luar-negara/mh370-terdampar-di-sumatera-1.28783

Another speculation yang tidak mustahil.
Apa pun aku doakan agar MH370 segera ditemui. Biarlah ada closure untuk ahli keluarga mangsa yang terbabit.


No comments:

Post a Comment