Sunday, July 5, 2015

Ramadhan Day 17, 18 & 19

So...on day 17 we had ayam kicap for sahur.
Aku makan 2 ketul. Nasi satu sudu makan.
Tu je yang mampu aku telan.
Minum air as usual bergelas gelas.
Badan rasa tak best pulak.
Stiff je muscle2 aku, especially kat bahu.
Agaknya sebbb tidur tak berapa nak lena kot.
Sebab angin kuat and hujan lebat gila around jam 12 midnite tu.
Balik2 aku terjaga sampai je sahur.
After subuh baru dapat tidur yang best sikit. Itu pun tak lama sebab mommy dah sound nak ke tamu (haaa   betulkan aku cakap confirm dibawa meronda tamu!)

After tamu, as usual aku kemas mengemas and solat zuhur.
Lepas tu bentang tikar and zzz....
Time aku terbongkang sempat si mommy masak.
Dia buat beef stew and agar agar koko.
Aku bangun jam 4, asar, then mommy pass baton kat aku pulak.
Aku masak bihun putih and nasi goreng.
Air selasih and iced lemon tea.
Ntah la puasa kali ni tekak aku berkenan bebenor dengan iced lemon tea.
Selalu aku cari air tebu but this time sekali pun belum merasa lagi.

Sahur on ramadhan 18 agak lewat bangun...tapi dah siap masak corned beef and telur dadar.
Aku masih tak berkenan nasi so ambik roti sekeping makan dengan corned beef. Kenyang juga, alhamdulillah.

Untuk sungkai, aku masak ayam sambal and sawi putih + tauhu masak lemak.
Adik aku buat popiah and bread pudding.
Tunang dia datang buka puasa kat rumah bawak kuih muih and ayam goreng.
*Actually aku ada ambik gambar tapi bila aku nak upload boleh pulak gambar tu takde*

Sahur day 19 adalah repeat lauk sungkai.
Ayam sambal and tambah telur dadar je.
And dua keping ikan merah masak kari adik aku bawak dari rumah boss dia.
Aku makan ayam seketul + nasi sesenduk.

Sungkai pulak nasi ayam.
Aku beli karipap n popiah.
Mommy buat agar2 coklat.
Simple but puas hati.
Alhamdulillah...

Eh dah la ngantuk plak aku.
Makin panjang cerita makin merepek tulisan aku.
Aaahh..lantak la kan.
Esok2 kalau masa mengizinkan aku edit bagi best sikit. Hehehe.

See you, pipols!

No comments:

Post a Comment