Friday, July 24, 2015

Aku Yang Tidak Di Sukai Orang, Yang Tua Dan Tidak Perfect

Just a short note.

Kau kata takde orang suka aku.
Ok fine...maybe you are right.
Kisah ke aku kalau orang tak suka? Memang tak la.
Yang kau, confident sangat ke orang suka kau?
Ada je yang bercakap, sampai pulak suara2 halus tu di telinga aku.



Kau kata aku tua.
Memang la. Dah masuk 37 tahun pun kan.
Not gonna deny that.
Tapi kau lupa agaknya yang kau pun akan tua jugak nanti (Insya Allah kalau diizinkan)
Merasa jugak kau apa yang aku rasa.

Bangga sangat dengan diri kau yang kononnya 'perfect' tu.
Ya...memang kau perfect.
Perfect dalam hal self denial.
Perfect dalam hal mencari kesalahan orang.
Perfect dalam hal buta dengan kesalahan sendiri.
Oh memang flawless. Aku bagi 5 bintang!

Aku sudah malas mau ambil pusing pasal kau punya cakap2 (read: umpat2) pasal aku.

Seriously, aku penat mau ambil tau dan tidak teringin pun mau tau.
Sebab itu setiap kali ada perkataan atau perbuatan kau/kamu yang meyakitkan hati aku, aku maafkan saja.
Honestly. Biar sesakit mana sekalipun.
Kalau aku tidak maafkan, susah kamu nanti.

Eh..kamu fahamkah maksudnya tu?
Mun faham, bisai nya urang. Mun indak, sendiri mau ingatlah.

No comments:

Post a Comment