Wednesday, July 15, 2015

Ke Mana Hilang

Memandangkan lusa dah nak raya, moh citer pasal raya pulak.
Tahun ni aku terasa macam tak berapa nak in sangat mood beraya.
Entah kenapa feel tu belum meresap dalam jiwa ni.
Padahal berapa hari lagi nak raya kan.
Tapi aku masih berperasaan kosong. Like, seriously.

Mungkin age factor kot yang buat aku rasa macam ni.
Mungkin jugak 'keadaan sekeliling' .
Honestly aku rindu suasana beraya zaman dulu2..zaman aku sedang membesar.
Sangat meriah okay!
Persiapan raya walaupun ala kadar tapi meriah tu terasa sangat.
Agaknya sebab masa tu semua kerja buat sama sama.
Sekarang ni? Kalau tak aku and mommy yang tertonggeng tonggeng mengerjakan rumah, apa pun tak jalan.
If aku buat sorang memang tak cukup tangan.
Tapi takde yang menolong so nak tak nak mommy terpaksa turun padang.
Aku seboleh bolehnya taknak mommy penat.
Rasa bersalah sangat kalau dia pun terkocoh kocoh sama tapi apakan daya...
Aku tak mampu nak buat semua.

Oh, lupa pulak. Memang ada la yang 'menghulur tenaga'.
Tapi apa kau rasa kalau tenaga yang dihulur tu ala2 nak tak nak je?
Dengan muka yang macam kena tampar setan tu, baiklah tak payah buat langsung kalau hasilnya nanti bikin aku sakit mata sakit hati.
So frustrating perangai begini.
Bukan time raya je, but almost everytime!
Aku tak tau apa masalahnya sampai berat bebenor tulang sekor2 di rumah tu.


Kalau nak dicakap perangai pemalas ni memang tak kuasa dah.
Mintak tolong pun macam cakap dengan dinding.
Buat pekak je. Kalau betul2 pekak, hah..baru padan muka kau!
Ish...memang boleh menaikkan darah kalau bukak topik ni.
Cerita pun tak gunalah, bikin aku temper je.
Kalau aku huraikan nanti jadi percakapan pulak.
Di kompang la nanti nama aku di'jaja' ke sana ke mari.
Jaja sambil cebik2 bibir disamping tambah asam garam.

Takpelah...selagi tulang empat kerat ni masih berfungsi, aku akan continue buat semua tu.
Berkhidmat selagi mampu kekdahnya.
If dah tak mampu nanti lain cerita lah kan.
Ni selagi masih sihat walafiat, selagi itulah kita pulun.
Supaya takde penyesalan ke apa belakang hari.
At least buat demi keluarga, bukan nak dapat nama.
Semoga dipermudahkan semuanya...Insya Allah..

Eh...aku bukan nak cerita pasa persiapan raya ke tadi?
Hahahha...nasiblah, tetiba tercorner ke luahan perasaan yang emosi pulak.
Now dah malas nak type banyak2, jadi citer persiapan raya tu kita tunda ke hari lain lah ye.
Itu pun kalau rajin. Ngeheheh.

Ok dah. See you later, pipols!

No comments:

Post a Comment