Friday, July 3, 2015

Ramadhan Day 15 & 16

Semalam weols berbuka dengan mi goreng, ikan goreng and ayam goreng.
Simple kan? Tapi percayalah sedap melampau okeh!
Makan bertambah aku semalam.
Memang air tangan mak mak ni powerlah.
Goreng telur mata pun sodap..hehe..

Tadi pagi sahur aku tak tau apa lauknya.
Yang aku nampak ada telur dadar.
Aku tak jenguk pun sebab takde selera nak makan langsung.
Luckily si mommy ada panaskan pau instant, jadi aku makan pau kecik tu dua biji and minum air banyak banyak.

Dah separuh ramadhan ni aku noticed yang aku makin tak selera nak makan apa2 time sahur.
Age factor kot...sebab dulu2 asal sahur tetap jalan nasi sepinggan.
Sometimes bertambah jadi dua pinggan.
Alhamdulillah setakat ni even aku tak makan nasi, tak pulak aku lapar melampau.
Cuma haus je yang mencabar sikit.

Dah beberapa hari ni kami tak singgah ke bazar sebab tak sempat.
Sampai rumah pun beberapa minit before Azan. Jadi dah almost seminggu jugak takde kuih2 during berbuka.
Then tadi adik aku singgah kat kedai runcit on the way balik tu..ada few gerai berjual kuih.
Aku beli karipap, popiah and kuih kusui (kaswi).

Our sungkai menu for today:-
Mee + bihun goreng
Ikan taucu
Ayam blackpepper
Sayur campur
Kuih muih
Air sirap, leong fun susu.

Lauk pauk masih berbaki sikit atas meja.
Kalau rakde yg supper nanti confirm perangat buat sahur.
Kalau habis mungkin masak corned beef buat tambah lauk.

Esok confirm mommy bawa aku meronda tamu.
Baik aku tido sekarang nak kumpul tenaga.
Si mommy ni kalau ke tamu tak reti membeli sikit. Kalau boleh satu tamu dia nak hangkut.
So ahkak kena cas bateri.
Esok kalau rajin I update lagi yer..

See you, pipols!

No comments:

Post a Comment