Wednesday, June 4, 2014

Bila Gian Menerjah

Sejujurnya aku suka melukis.
Tapi bakat tak seberapa. Jadi bagaimana itu?
Sketch bodoh2 tu bolehlah. Mostly cartoon characters.
But jangan suruh aku lukis potret ye..alamatnya senget benget tak serupa orang.
Elok jadi manusia, kang aku lukis terus jadi alien. Ko sanggup?

Masa remaja dulu, galak jugaklah berbisnes buat greeting cards.
Lukis simple2 lebih kurang..kiranya macam more to doodles gitulah.
Bila aku kata simple tu, percayalah memang simple habis.
Maklumlah..kesenian terhad katanya. Itu je la pun yang aku reti buat.

Sayang aku takde gambar2 hasil kerjatangan aku dulu. If not wajib aku upload.
Mana tau boleh bisnes balik kan. Tapi laku ke lagi handmade cards ni?
Ke, aku berangan lebih? Hahah..ok lupakan saja.

Tadi tetiba tangan gatal nak conteng kertas.
Gigil jugak dah lama tak pegang pensel.
Alignment banyak lari dowh!
Then aku ni kalau dah start menconteng, ada harapan ketagihan.
Kemungkinan besar berterusan beberapa hari ni bakal menconteng sajork.

Silakan jamu mata dengan lukisan gigil Kak Ton yang bertajuk Simba Terencat:-



Kesian Baby Simba jadi terencat di tangan aku. Mahaplah ye..I is gigil!
Lukis pun di recycle paper. Boleh la asal ado..tak gitu?

Ok lah..letih dah jejari gemuk ni menekan henfon.
Lain kali I hapdet lagi ye...

*update* (05 June 2014)


Kan aku dah kata...sekali keluar gian, asyik la tangan ni gatal nak menconteng. Walaupun sememeh tapi boleh la bagi amatur macam aku ni kan. Anyways, lukisan ni khas untuk anak buah aku Natasya Ayumi yang request gambar 'Simba time budak budak' katanya. Kalau esok dia request Simba besar, alamat berpeluh mokcik menyiapkan!

No comments:

Post a Comment