Friday, September 5, 2014

Cerita Hampir Basi Tapi aku Update Jugak..

Assalamualaikum...

Tanpa membuang masa mari aku update cerita hampir basi yang pertama.
Kisahnya, my uncle (mom's brother) masuk hospital due to high blood.
My aunty bagi news kat whatsapp group.
Pada hari kejadian sempat lagi dia jaga exam (for govt. servants yang nak naik pangkat)
Tapi petang sikit tu his colleagues nampak dia unconcious, dalam posisi duduk.
Terus panggil ambulance and he was rushed immediately to QEH2.
Aku yang sememangnya gelabah, bila dapat berita macam ni terus tak senang duduk.
Tambah risau bila my cousin cakap tak dapat contact wife dia (FYI the first contact yang people in the ambulance get from my uncle's phone was my cousin)
And kami pulak memang tak ada number so agal kelam kabut disitu.
Dalam kelam kabut tu teringat pulak anak uncle aku (a.k.a my cousin) kerja kat cyber somewhere near to my house area. Terus suruh my adik berkejar ke sana, suruh inform and mintak no tel bini uncle aku sekali.

Mak aku pulak suruh my brother pegi jenguk kat hospital and he wnt almost immediately.
According to my brother, masa sampai kat situ keadaan uncle agak kritikal.Kena tunggu dia stabil dulu, then nak buat MRI.
After stabil, buat MRI and dapat result.
Ada pendarahan sikit la kat otak, kena pantau development seterusnya before they decide to proceed for surgery atau tak.
Masa ni uncle aku belum sedar lagi. Still unconscious tapi dah stabil. But still under observation.

Esoknya alhamdulillah dah sedar and alert.
No physical damage cuma telinga agak kurang pendengaran. Lain di tanya lain di jawab.
Aku tak melawat lagi masa ni, dengar cerita dari mommy and aunty aku je.
Diorang kirim gambar kat whatsapp. Nampak ok dah uncle aku.
Siap buat tanda 'bagus' lagi. Lega hati nampak gambar tu.
Menurut mommy, dia masih mamai mamai...penangan ubat kot.

Masa weols melawat, dah kena pindah pun ke ward biasa.
Oxygen tube dah buka, all those wire yang berselirat kat badan dia pun dah di buka.
Dah boleh buat lawak macam biasa..hehe..

Up to date, dia dah discharged but still kena rest banyak.
Semalam siap message aku kat FB lagi bagitau dia dah keluar sepital.

Siap mengadu kat aku, ubat dia banyak sangat.
Takpe la ubat banyak pun untuk kesihatan.
Kena makan jugak kalau nak betul2 sihat.

Ok dah..itu je nak cerita.
Kalau rajin hari ni akuupdate banyak sikit.
Sebab memang ada benda nak di luahkan.
Kalau simpan, sakitnya menjadi jadi.

Stay tuned, people!


No comments:

Post a Comment