Friday, June 26, 2015

Ramadhan Day 7 & 8

These few days workload adalah menggila.
Gila tahap aku pun nak naik gila sama.
Terkejar2 menyiapkan waran, quotations...mana lagi musibatun2 sekalian nak tukar tiket.
Kalau sekali dua aku boleh faham.
Tapi kalau dah empat, lima kali???
Tak kau rasa nak kasi libasan maut berkali kali?
By end of the day aku dah exhausted.
Tu yang tak sempat mengupdate. Tsk.
Sekarang ni ada masa sikit sebab internet line down.
Takde internet, system weols tak jalan.
Jadi aku ambik kesempatan mengupdate sementara boleh.
Sebab bila system dah up nanti confirm kembali bertangan sotong.
Okay..mari start cerita sahur day 7.
Malam sebelum lepas lipat kain aku masuk dapur.
Decide nak masak awal. Biar mak aku rest. Sebab selalunya weekdays dia yg kelentang kelentung buat sahur kan.
Aku tengok dia penat semacam.
Takpa bonda..biar anakanda bersilat malam ni.
Aku masak dua jenis lauk.
Udang sambal and ayam taucu.
Nasib baik laa aku dah masak siap2.
Sebab weols terbangun lewat uols!
Jam 415am baru bangun!
Cun2 tinggal 30minit nak azan.
Makan pun main telan je tak sempat nak kunyah banyak kali.
Emmm...menu sungkai hari tu kalau aku tak silap:-
Air sarsi
Air leongfun
Dalca kacang hijau kentang n terung
Ayam kicap kunyit
Mihun goreng
Kuih kusui (beli)
Kuih koci (beli)
Martabak daging (beli)
Kurma (hari2 ada kurma)
Malamnya sekali lagi aku masuk dapur prepare sahur.
Masak simple aje. Goreng ikan and buat terung asam.
Sedap buat hirup2 time sahur aku buat sikit je seperiuk kecik.
Takut membazir. Tapi amazingly habis kau! Aku ingat diorang tak suka.
Aku dapat hirup semangkuk kecik je...huhu. Tak puas laa.
Hoih...menaip ni pun teringat ingat.
Takpa, nanti buat lagi. Kali ni kasi banyak biar semua puas hati.

The ikan basung goreng garing & terung rebus asam in the making. Excuse the tangkai kuali yang patah itu ye..hehe..

Semalam untuk sungkai mak aku pulak rajin.
Dia buat roti pakistan/prata and dhal kacang hijau.
Masak mee goreng and nasi goreng.
Air sarsi and leongfun susu.
Takde kuih2 pulak semalam, tak sempat beli.
Aku bedal roti 2 keping.
And makan mi sikit..nasi goreng dua sudu kecik.
Ikut hati nak lagi ulang makan mi goreng tu sebab sedaaaaaap sangat!
Tapi letih sangat kot...tertidur awal pulak aku.
Tak laaa aku tersedar adik aku datang bawak sebekas besar oxtail asam pedas.
Syukur alhamdulillah..takyah masak sahur.
Panaskan je oxtail tu tadi pagi.
Aku makan seketul kecik je..takut oooii.
Aku kan darah tinggi. Kang tak pepasal je...nauzubillah!
Eh dah la...stop dulu membebel hari ni.
Nanti aku hapdet lagi ye.
See you, pipols!

No comments:

Post a Comment