Wednesday, June 24, 2015

Ramadhan Day 5 & 6

Alahai...tertunggak sehari rupanya entry ramadhan aku.
Apo nak buek akak kau ni pemalas.
Terimalah entry combo ini seadanya.

Actually aku dah ingat2 lupa apakan sahur & sungkai weols on day 5 tu.
Kejap ye, bagi aku ingat balik....
*fikir**fikir**fikir**fikir**fikir*

Haa...dah ingat.
Untuk sahur, menunya adalah:-
Tofu & Chicken nugget
Ayam kicap
Mixed veggies

Untuk sungkai pula:-
Kari Daging
Ikan Sambal
Bihun goreng
Martabak jawa (beli)
Karipap (beli)
and few more kuih kuih aku tak ingat, semua beli kat bazar ramadhan.
Air sirap selasih.

Semalam, aku rasa tersangat penat tahap tenuk dah.
Busy nak mampus di office.
Dah la aku kena buat warrant submission, time tu jugak telefon ni tak berhenti memekak.

Kalau tak puasa confirm dah berbakul aku mencarut *ops! jangan diikut perangai ini*
Solat pun lewat, jadi takde chance aku nak tido.
Selalu after Zuhur aku rest (read: tidur) kejap.
Dah keadaan busy begitu, takde masa nok...merasalah mak buat kerja bagaikan bertangan sotong.
Sabar je lah, anggap dugaan ramadhan. Gittew.

Anyways, si mommy sempat upload gambar masakan dia kat whatsapp.


Simple2 aja, sudeh...katanya.
Nasi goreng, bihun goreng, ayam taucu, cocktail sausages (beef & chicken) & fishcake goreng.
Air sirap selasih and leongfun.
Itulah menu berbuka day 6 of ramadhan.
Cukuplah...alhamdulillah.
Eh, ada pulak kuih2 beli di bazar.
Cara berlauk, koci and martabak jawa.

Ok dah itu je.
Insya Allah malam nanti ada update baru.

See you, pipols!

No comments:

Post a Comment