Saturday, June 20, 2015

Ramadhan - Day 2

Patutnya nak update semalam.
Tapi mengantuk punya pasal, aku tertidur awal.
Jam 9 lebih dah berdengkur.

Okay. Let get to the point, shall we?
Menu sahur pagi semalam:
Nasi
Ayam kicap
Ikan berlada lebihan sungkai
Telur dadar
Sayur sawi + tauhu

Semua aku bedal, kecuali ayam kicap.
Minum air dua gelas cukup.

Kalau on day 1 puasa tu aku tak rasa apa, semalam memang dugaan.
Haus la pulok. Beberapa kali terdetik dalam hati eh haus nak minum lah.
Sambil tercari2 botol air minum yang selalu aku parking kat tepi meja.
Lepas tu rasa nak sepuk muka sendiri. Puasa hoih! Ngeheheheh...
Dugaan ramadhan kaedahnya kan...sabor je aku.

Balik kerja tu adik aku pulak bawak menyinggah ke bazar.
Aku malas sebenarnya sebab dah lewat. Tapi dia nak jugak..so ikutkan saja.
Beli kuih sikit, lepas tu bergegas pulang.
Sampai rumah pun dah berapa minit je lagi nak buka puasa.
Haih. Tapi bagus jugak kan, duduk terus makan..hua hua hua *buruk perangai*

Menu sungkai semalam:-
Ikan sebelah masak taucu
Mihun goreng seafood
Ayam kicap lebihan sahur
Bergedel kentang (beli)
Karipap sardin, daging, kentang (beli)
Martabak jawa (beli)
Fruit Pudding (beli)
Air sirap cincau

Aku makan kuih2 & mihun sikit tapi minum air macamkan takde esok dah.
Akibatnya perut bloated. Punyalah tak selesa time solat.
Tapi bila dah okay tu aku bedal nasi dengan ikan taucu...ngehehehe...
Sedap gilos tapi kurang pedas.
Elok jugak la kurang pedas tu. Kalau tak confirm berpinggan pinggan aku tambah nasi.

Pagi tadi sahur adalah ikan taucu lebihan sungkai & sayur sawi
Ada la mak aku goreng cocktail sausage buat tambah lauk.

Petang ni pulak aku dah plan nak masak nasi lemak.
Oh tak sabarnya!
Kalau rajin nanti aku ambik gambar ye.
KALAU rajin lah....

See ya later, pipols!

No comments:

Post a Comment