Friday, June 5, 2015

Gegar Gegar

Aku rasa semua orang dah tau kan kejadian tadi pagi.
Sabah dilanda ggegaran berukuran 6.2 skala richter.
Some mengatakan 5.9 sr. Entah la. Tak tau mana yang betul.
Tapi yang pasti memang bergegar la.
Kejadian berlaku sekitar jam 7:15am.

Cumanya, aku tak rasa langsung gegaran tu.
Seriously aku tak perasan pun.
But aku nampak la adik aku bergoyang goyang kat katil.
Masa tu dia tengah tidur, and aku tengah nak pakai tudung.
Pelik jugak aku, kenapa dia goyang2 tu kan.
Sekali mak aku dah bising kat luar. Yang aku dengar dia cakap 'goyang goyang, bergegar'
Something like that la.

Then aku keluar dari bilik.
Me   : Kenapa?
Mom: Kau x rasa bergegar?
Me   : Tiada pun.
Mom: Eh kau ni, kami semua rasa goyang2, kereta di luar tu pun bergoyang. Kau x rasa?
Me   : Tiadaaaaa
Mom: Ish..ada la! Tu aunty Jimah (jiran) pun ketakutan. Kuat tau bergegar.
Me   : Really? OMG saya memang x rasa langsung! Tapi nampak la si ajib tergoyang goyang. Tapi memang x rasa apa pun.

Lepas tu adik aku kol. Di IP pun kuat gegaran.
Tsk. Aku langsung x rasa okeh!
Punca kononnya dari gunung berapi di Indon.

Bukak whatsapp, hah kau...menderu deru masuk notifications.
Semua pasal gegaran tu lah.
Gambar pun banyak masuk...fake or real semua pun ada.
And tak ketinggalan speculations and cerita tambah asam garam lagi yang bikin hati kau depressed.
Nak je aku kaki kaki kan mulut suka tambah cerita tu. Bangang sangat tau, suka kasi panic orang.
Cerita kau tak tahu ceduk dari mana tapi sukati kau sebar sana sini.
Aku selalu buat2 x nampak klu aku syak benda tak betul. Kasi scroll laju2.

Sekarang hati masih ada sikit goyang.
Risau jugak la kan. Kot2 ada lagi gegaran susulan.
Hah, cakap pasal ni, ada jugak yang sebarkan dijangka gegaran akan berlaku lagi pada sekian2 time.
Tapi sampai sekarang takdok pun.
Let's berharap agar takde la kejadian yang lebih buruk. Nauzubillah..mudah mudahan kita semua dilindungi-Nya.

Ok nak keluar jap.
Ada urusan.
Kalau rajin, aku hapdet lagi ye.

No comments:

Post a Comment