Wednesday, December 31, 2014

Xmas with Family

Seperti biasa akibat kemalasan, aku hidangkan cerita jeruk.
Dah seminggu berperam dalam draft, baru ada hati aku nak keluarkan.
Well well well...aku kan pemalas tahap unggul jadi korang terima aje la entryku seadanya hehe!

On Christmas day hari tu, kami balik kampung.
Tak macam tahun2 sudah straight ke Membakut rumah aunty aku..kali ni divert ke kampung sebab aunty aku decide nak celebrate xmas dengan my grandad.
Oh, pada yang tak tahu, family belah mak aku memang non muslim kecuali my mom and her youngest sister.

Bertolak dari rumah jam 830 pagi lebih kurang, tapi singgah breakfast dulu.


Restoran Sri Keningau, Putatan

Sampai kat kampung lebih kurang jam 10. Rehat sekejap je terus aku berkuntau kat dapur masak nasi minyak. Lauk pauk tak payah masak sebab aunty aku dah order. And my youngest aunty masak Gai Geok (kaki ayam masak kicap with carrot, garlic and mushroom).

Dekat jam 12 macam tu grandad naik atas, dengan suara hampa bagitau yang aunty aku tak jadi datang. Ada emergency katanya. Muka grandad pun dah sedih semacam. Tapi aku sikit pun tak percaya. Dah selalu sangat diorang buat trick basi, jadi aku senyum je.
5 minit lepas tu bersusun kereta anak beranak masuk kawasan rumah.
Cheh...trick la sangat khennn *mata ke atas*

Aunty aku bawa lauk ayam masak merah, ayam goreng and satay.
Sorry takde gambar. Semua dah kelaparan terus serbu makanan.
Langsung tak ingat nak snap gambar ke apa.
Perut lebih penting okeh..kalau dibiarkan lapar boleh mengundang perlakuan yang amat dahsyat.
Aku makan nasi minyak and ayam masak merah, lepas tu hadap semangkuk penuh Gai Geok.
Lepas tu tersandar kekenyangan dengan mata yang kuyu. Hahahha!

After Asar weols bergerak balik sebab nak attend jemputan xmas kat rumah mertua adik aku pulak.
Tapi sebelum itu kita selfie dulu!

Cukuplah sekeping ye..heheheh! Ada beberapa lagi actually tapi malas punya pasal aku tepek satu je lah buat syarat. 

Sekian update untuk kali ini.
Nanti aku up lagi entry. Or entries. Depends on my kerajinan.

Later, pipols!

No comments:

Post a Comment