Sunday, December 14, 2014

Semalam & Wayang

Semalam lepas kerja aku tak rasa nak balik rumah. Telampau banyak kemusykilan yang bermain dalam kepala. Benda yang jadi fikiran aku dah beberapa lama menyesak otak. Walaupun aku sibuk gila dengan kerja tapi kepala ni tetap cuba memproses hal yang masih aku tak dapat jawapannya sampai sekarang.

Malas nak penatkan otak, aku ajak si Turtle tengok wayang. Laju aje dia setuju. So off we go to Suria GSC. Patut nak tengok Pyramid tapi lambat pulak mainnya. Tak nak buang masa, kami gamble je tengok filem Girl Gone. Hantam kau labu...siok ndak siok belakang kira. Yang penting tengok wayang..hehehe!

Cerita bermula dengan kehilangan sang isteri pada ulang tahun perkahwinan pasangan Nick & Amy Dunne yang ke 5. Agak cliche bila si suami terperangkap dengan circumstancial evidences, membuatkan dia jadi suspect utama. Permulaan cerita agak lembab..banyak kali jugak la aku menguap. Tapi di pertengahan cerita agak menarik bila plot berkembang. Walaupun boleh di duga 'twist' ceritanya, somehow watak Amy Dunne lakonan Rosamund Pike berjaya memikat perhatian aku. Cuma aku kuciwa yang amat part endingnya...macam haram jadu! Dah teruja and berdebar di pertengahan, tup tup ending anti-klimaks. Bengang betul!

Habis movie kami terus balik rumah. Ada jugak Turtle ajak tengok Hobbit...tapi aku dah janji dengan orang lain nak tengok sama. Cuma macam takde berita je sekarang ni jadi ke tak. Tak nak la aku tanya balik2 nanti macam cakap dengan dinding pulak kan. Takpelah..kalau takde bunyi jugak anggap aje diorang dah ada plan sendiri. Aku faham. Pandai2 la bawak diri, ye tak?

Maigad..esok Monday pulak. Kena prepare mental & fizikal nak berperang dengan persediaan submission waran2 perjalanan udara. Sampai sini dulu ye..I nak rest awal. Otak kena kasi lapang baru kerja lancar.

See y'all soon!

No comments:

Post a Comment