Tuesday, October 7, 2014

Lunch Yang Kuciwa

*Sapu habuk dan sawang*

Assalamualaikum semua.
Masih belum terlambat rasanya kalau aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha untuk semua muslimin dan muslimat..semoga ibadah kita diterima Allah SWT.
Dan kepada yang menunaikan haji, semoga di permudahkan segalanya dan mendapat haji yang mabrur, Insya Allah.

Amboi kemain intro ala2 ostajah pilihan kan?
Sekali sekala kita trip2 jadi ostajah takpe kot..asalkan bukan menyimpang dari syariat
Sambil muhasabah diri, apa salahnya ye tak? *Betulkan tudung*

Hurm. Aku tahu lama aku menyepi dari dunia blogging ni.
Lama sampai si Alizam dah hulur penyapu suruh bersihkan sawang dan habuk kat sini.
So here I am, updating. Tapi update yang terkini ajelah ye. Yang dah lalu2 tu, aku macam tak kosser nak up entry. Cerita KL trip, cerita tengok wayang, cerita raya haji, cerita office semua tu nanti2 lah ye.
Kot aku rajin, aku bubuh sekali harung.

Straight to the point.
Tadi aku lewat bangun sebab best sangat berkulut dalam selimut.
Ye lah hujan dah berapa hari ni asyik lebat je kan...so sejuk la memalam tu.
Akibatnya: Miss solat subuh (Ya Allah ampunkan hambamu yang lalai ini) tapi aku dah qada la tadi.
And tak sempat buat breakfast & lunch bekalan.

So, bila dah macam tu kenalah menapau.
Memandangkan sejuk gila pepagi tadi maka aku tapau soto for breakfast.
And for lunch..well inilah yang selalu jadi dilema.
Tempat aku ni memang banyak pilihan tapi semua ala2 tak berapa berbaloi.
Samada tak menepati citarasa ataupun mahal melampau.
Dan bagi marhaein seperti aku, memang sentiasa dalam dilema nak makan apa if tak bawak bekal.

Tapi hari ni aku dah setkan nak cuba makanan from one of the stalls dalam compound Sugarbun Cafe.
Takde kena mengena dengan Sugarbun tapi dalam kawasan yang sama.
Aku notice stall ni dari last week lagi..kira memang baru bukak la.
Dah jeling2 beberapa kali and nampak menu macam menarik.
So hari ni aku decide nak try makanan dia.
Oh, lupa plak..nama gerai ni Jolly Dovey.

So singgah la tadi. Belek menu, boleh tahan menarik.
Ada Chicken Pizza, Chicken Burger, Chicken Pop and Argentina Squid.
Set makanan disertakan dengan air sekali.
Kalau ikut pada harga kira okaylah kot, standard price dalam RM6 - RM10 macam tu.
Aku pilih set chicken burger. Dan2 tu jugak Akak pekerja gerai tu cakap burger dia besar ala jumbo.
Teruja pulak aku...kalau betul besar memang berbaloi dengan harga RM7 + ada pilihan minuman lagi.
Bila nak pilih minuman, eh eh..tetiba dia cakap boleh pilih Green Tea aje.
Erk..kalau ikut yang ditulis atas  menu, drink of your choice. Takde pulak kata + Green Tea.
Hurm..takpe, green tea pun boleh. Aku ok kan jer lah.
*Banyak yg aku tak berkenan masa proses penyediaan tu sebenarnya tapi malas nak elaborate further. Baca ulasan aku kat bawah about the food untuk kisah selanjutnya..hoho!*

Ding dong ding dong, dalam almost 10 minit order pun sampai.


Atas itu bukan teh o ye..itu adalah green tea.
Chicken Burger.

Now let's get down to the review. Ok bukan review but more to my personal opinion.
The staffs are friendly enough, tak masam muka walaupun aku banyak tanya.
Well, kalau dia menyumpah dalam hati, itu aku takde hal sebab bukan aku dengar pun kan.
TAPI service adalah sangat LAMBAT. Ambik bahan2 dari fridge pun nak kena 4, 5 kali ulang alik.
Tak boleh ambik sekali ke? Bukannya banyak pun! Pandai2 la susun angkat sekali harung.
Anyways memang lidutlah kerjanya. Dari 5 bintang aku bagi setengah bintang aje. Itu pun sebab korang sentiasa senyum layan aku yang cerewet ni.

About the food. Kata akak tu burgernya besar kan.
Okay aku agree sebab the burger was big but not jumbo sized lah.
Memang aku tak expect much sebab dari cara diorang prepare pun aku dah macam tawar hati but dah order kan, nak tak nak just go with it aje.

Yang aku tak puas hati ialah:-

1. Bun burger dia tidak di grill. Mana best kalau bun burger tak grill. Dia main panas dekat oven aje. Kejadiannya, bun itu adalah keras okeh! Takde la macam batu kerasnya cuma memang...keraslah. Tak syedap!

2. The chicken itself memang juicy TAPI coating tepung dia tebal sangat! Dah la tebal, takde rasa pulak. Macam makan bancuhan tepung goreng rangup..haaa begitulah. Sampai aku terpaksa buang tepung2 baru dapat gigit ayam. Ergh...sangat hampa! Masa dia tengah coat ayam dengan tepung aku dah cakap taknak coating tebal tapi that girl said kalau tak tebal nanti digoreng minyak and ayam tu meletup letup (like wtf meletup letup? Tak paham aku). End up aku mendapat sebijik burger yang hampeh.

Apa yang aku boleh cakap, I will stay away from the stall for a while. I won't say forever sebab menu yang lain tak cuba lagi..and who knows I might like it kan.  But for now, I'll steer clear from the sight of it.

Dah la. Abis idea aku. Babai!

No comments:

Post a Comment