Friday, October 31, 2014

BDC - Day 1 (Gambar terbaru dan 5 Fakta mengenai anda)

Baiklah..mari kita mulakan day 1 of the challenge.
Silakan tatap gambar latest I yang baru di ambil beberapa minit yang lalu.
Filtered, opkos...sebab kalau up gambor yang ori kang ko terpekik macam nampak puaka niyang rapik pulak.




 Okay... 5 facts about me, here we go:-

1. Tak Suka Buat Kerja Asal Boleh
Me not loike okeh! Contoh: Kalau aku nak masak ikut certain recipe, tapi kekurangan satu atau dua bahan. Hoih, memang hilang mood dibuatnya! Kadang tu aku terus kensel je..tapi kalau angin elok sikit aku buat jugaklah cuma feel dah kurang..gittew!

2. Rajin Bermusim
Yesh..ini masalah terbesar. Aku kalau minat nak buat something ni bermusim je. Kalau datang mood macam non stop nak buat. Tapi kalau dah hilang mood pandang pun tak lalu. One time tu aku sangat passionate about baking so memang membaking aje kerja aku every now and then. Now dah kurang minat sampai orang nak order pun aku tak nak. And if you remember ada time tu aku asyik melukis sampai hari hari aku melukis tapi sekarang nak pegang pensel pun malas. Jangan di ikut ye perangai aku ni adik adik..hehe!

3. Horror Story FAILED to scare me
Yeah, aku takde perasaan langsung kalau tengok citer hantu. So far takde lagi citer hantu yang menakutkan aku. Kalau sekadar music je kuat, buat ape...dah boleh dijangka pun if the music dah start dung dung dung mesti ada something so aku tak terkujat pun. maybe aku ni memang bukan penakut sejak azali kot. Tsk..

4. Benci Cerita Yang ada darah2, putus tangan kaki kepala etc etc..ewww yuck yuck yuck!
Walaupun aku bukan penakut tapi aku benci cerita cerita yang mentioned above. Ini satu kelemahan aku, tak boleh la nampak luka2, kecik ke besar tetap aku geli. Apa lagi yang putus tangan kaki, boleh buat aku termuntah tau! Eww..geli nak mampus tau tak!

5. Forgive but never forget
Boleh je memaafkan tapi memang aku ingat sampai mati apa yang kau buat kat aku. Bukan berdendam tapi reminder la kiranya supaya tak terkono kali kedua. And walaupun kau dah buat taik kat aku, if you approach me, apologize and talk nicely aku pun akan buat benda yang sama but lepas tu every time ko datang kat aku secara automatik ada siren menyala kat kepala dah. Gittew kaedahnya!

So that's it..5 facts about me. 
Banyak lagi sebenarnya tapi dah disuruh lima, kita bagi la lima kan...
Okay, stop kat sini dulu...nak siap bahan untuk cabaran hari ke 2 pulak.
Payah nak pikir ni...so kena prepare awal awal.
Stay tuned y'all!

No comments:

Post a Comment