Friday, July 4, 2014

Ramadhan Day 5

Alhamdulillah dah masuk hari ke 6 kita berpuasa.
So far aku belum ada chance berkuntau di dapur.
Insya Allah esok & lusa giliran aku pulak prepare persungkaian.
Aku rasa nak masak nasi berperisa, maybe nasi minyak atau nasi tomato.
Lawankan dengan ayam briyani or masak kari kering no santan.
Almost everyday makan mee, kuay teow...kali ni tukar selera pulaklah.

Okeh let's see what we had for sungkai yesterday:-

Terpaksa kasi extra large gambar ni sebab aku masih mengalami masalah tak dapat transfer gambar satu persatu from si Samseng Nota 1 aku tu. Ntah apa masaelahnya aku pun tak tau. Nak upload terus dari phone pun ala ala sendu menunggu jadi aku download terus dari facebook ajo.

From the top left: Rendang daging (beli, RM6), roti john daging (RM6), popiah (RM2), fishcake goreng (mommy), ayam percik (RM10), agar agar koko & agar agar custard chocolate (RM4), ayam lemak merah (mommy), bubur kacang (mommy) & kuay teow goreng (mommy).
Total kemusnahan purse semalam adalah RM28.00 *airmata mengalir*

Takpe..bukan selalu. Lagipun gumbira sebab berjaya beli rendang daging idaman qolbu. Gittew!
Aku dah pasang niat nak berbuka makan nasi dengan rendang.
Sekali sampai rumah, mommy ada masak kuay teow. Weowww...feveret jugak tu.
So tukar plan. Berbuka makan kuay teow sikit, roti john sepotong, fishcake 2 ketul and popiah seketul.

Lepas tu makan nasi dengan rendang daging. Oh heaven!
Walaupun rendang dia ada manis sikit and daging keras sikit, masih boleh di terima.
Bersungguh sungguh aku bedal..hehe!

Later aku buat satu mug Old Town White Coffee buat cicah biskut Hup Seng.
Ada la beberapa keping je aku makan. Tak concentrate nak menikmati sebab ada pengacau.
Dasar pendengki...tak boleh nampak orang mengunyah, dia pun nak jugak.
Dah tu tak sedor diri menumpang makanan orang. Mesti dia yang over.

1) Mula mula pilih dulu mana yang berkenan. 2) Lepas tu patahkan supaya senang di 'ngap'. 3) Celup dalam coffee. Tak kisah siapa punya yang penting coffee. 4) Makan sambil posing 'like a bawse'
Ini dia si Nur Fazanah budak pengacau. Sesedap rasa dia conquer minuman aku. Bila aku nak minum boleh pulak dia marah. Hai lah anak buah, nasib baik kau kesayangan. Kalau tidak, sudah aku libas kau sampai melekat di dinding...sabarrr je lah aunty kau ni *urut buah dada*

Tadi pagi weols sahur daging pindang frozen. Adik aku yang masak last week. Banyak leftover so mommy bungkus and simpan dalam fridge. Mommy dah ubahsuai rasanya tadi pagi. Sikit aku nak tambah nasi tapi takut terover load kang tak hadam makanan. Air masak jangan dilupa, mesti minum bergelas gelas.

Rasanya hari ni aku tak pegi dah bazar. Insaf mak nak, dah dua hari terbang RM20++.
Cukuplah dulu. Esok aku buat stok frozen karipap and popia. Insya Allah cukup untuk seminggu.
Mungkin frozen beef/chicken pie, too? Heh, tengok kerajinan akulah ye.

Dah la. Aku nak tengok online movie. Babai!

2 comments:

  1. gambar ke dua gambar paling epik...

    ReplyDelete
  2. Kannn...rilek je pow kupi aku. memang samseng si Nana nih.

    ReplyDelete