Saturday, July 19, 2014

Campur Campur...

**Entry ini aku peram since Tuesday. Contents dah diedit mengikut kesesuaian masa**

Salam Ramadhan ke 21 uols!

Aku rasa, aku dah malas nak update perihal sahur & sungkai.
Sebab aku malas ambik gambar. Ntah la macam takde mood langsung nak snap2.
Tengoklah...kalau aku tetiba diserang rajin mungkin buatlah juga.

Sekarang ni adik2 lelaki aku dibantu oleh rakan2 mereka (ayat skema) sedang dalam proses mengecat rumah secara berperingkat. Dua tahun pakai wallpaper, kali ni back to paint.
Benci aku nengok wallpaper tu asyik terkopak sana sini. Daripada sakit hati, eloklah dinding tu di cat.
Kali ni diorang pilih warna...eh aku tak tau pulak apa warnanya.
Tapi ada dua color. Satu macam very light pale brown. Satu lagi ada grey2 sikit.
Tapi macam warna putih pun ada juga.
Lantaklah...asal ada. Malas aku masuk campur.
Yang aku tau, rumah dah siap cat sebelum raya.

Aku dah beli kain untuk buat jubah.
Corak simetri color ungu biru hitam..campur2 la.
Kira nak buat ala2 butterfly tapi macam over pulak.
Hmm..we'll see howlah. Pattern belum fix tapi yang pasti tahun ni aku nak jubah.
Mommy pun jubah juga...yang lain2 tu aku tak tau.

Apa lagi aku nak bebelkan kat sini ye...
Oh ya..2 hari lepas video pasal Kiki and Uncle Sim jadi viral kat social network.
Ramailah rakyat2 marhaein yang melontarkan pendapat.
Yang kondem si Kiki jangan cakaplah. Almost semua pun maki hamun dia.
Aku tak nak komen banyak sangat pasal benda ni.
Bagi aku, tindakan dia memang sangat kurang ajar dan tak patut langsung.
Terpekik pekik guna bahasa kasar kat orang tua, itu biadap namanya.
Even if the Uncle was in the wrong tak wajar kau maki hamun dia sampai macam orang hilang akal.

Dua hari lepas, Kiki dijemput pula ke stesen2 radio untuk di temubual pasal insiden tu.
Ok ini aku agak kurang setuju. Apa hal sampai nak diinterview bagai?
Apa tujuannya? Macam takde faedah pun.
Kalau jemput sekadar nak suruh dia minta maaf on air kat Uncle Sim..rasanya ikhlas tak permohonan dia tu?
Correct me if I'm wrong, tak silap aku dia dah minta maaf before kena interview kan?
Jadi apa perlunya di interview lagi? Dah settle tu dah la, takyah bagi panjang.

Maybe the intention was good la nak kasi 'kosong kosong' between her & the uncle.
Tapi macam over pulak kena minta maaf on air bagai.
Aku harap cerita diorang ni habis cepat..no more drama, please!

Terbaru, negara kita dilanda musibah lagi.
MH17 dipercayai di tembak jatuh oleh pengganas di sempadan Russia/Ukraine.
Aku tak tau nak cakap apa..sebab terkejut ni belum hilang lagi.
Macam2 perasaan bercampur baur. Marah, sedih, kecewa..semua ada.
Aku harap, pihak yang bertanggungjawab atas kejadian ini segera di hukum.

Allahuma..la ilaha illa anta..subhanaka inni kuntu minazhalimin. Innalillahiwainnailahiroji'un...takziah buat keluarga mangsa nahas pesawat MH17. 

Al Fatihah...





No comments:

Post a Comment