Wednesday, May 14, 2014

Mimpi Drama

Hari tu aku ada post kat FB pasal mimpi pelik that I had last week.


Pelik sebab mimpi tu bersambung sambung.
Putus bila aku terbangun, tapi dah tidur balik tu ada continuation.
Macam slot Akasia tu.

Nak cerita details takyah la kot, sebab aku tak berana nak ingat dah intipati cerita mimpi aku tu.
Jadi kita ringkaskan jelah ye.

Yang aku ingat, situasinya macam majlis keramaian.
Tapi aku tak tau majlis apa. Yang aku ingat, aku tetaplah jadi penghuni dapur.
Sibuk masak bagai. Ye la, in real life pun kalau ada majlis2 or kenduri memang kerja aku kat dapur.
Time mimpi masak ni la aku terbangun nak wee wee.

Then sambung tidur.
Tetiba scene bertukar aku dah siap bersolek bagai.
Dalam mimpi tu aku kurus ye. Kurus dan tinggi, hehe!
Hamboi...tak sedar diri betul mimpi ni.
Tapi takpelah ye..kasi chance aku merasa, walau hanya dalam mimpi :')
Sempat gaduh lagi dengan mak andam sebab aku kan pakai tudung (tetiba ada mak andam?)
Tapi dia nak pakaikan aku rambut pelesu. Pakai tudung tak cantik katanya. Motif??? 
Teruk la gaduh sampai aku baling kerusi kat mak andam.
Elok lepas baling kerusi tu aku terbangun nak minum pulak.

Then sambung tidur.
Masuk pulak scene rombongan lelaki dah sampai.
Terus aku dibawa keluar. Time ni kononnya aku feeling sedih, ala-ala tak rela.
Kononnya macam aku terpaksa la. Muka pun sembab sebab menangis.
Ya ampun, feeling tu macam real tau..entah entah aku bebetul nangis dalam tidur..haha!
Time tu kedengaran orang menyanyi nyanyi di luar.
Lepas tu someone cakap kat aku 'Haa tu la tunang kau' - merujuk kepada orang yang menyanyi tu.
Nampak je kelibat orang yang dimaksudkan...tetiba aku terbangun.
Istighfar panjang aku!

Ko nak tau siapa yang di maksudkan?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



Ni la dio tunang se dalam mimpi.
Kok tau oleh dak Waghih ni, mati se kono saman.

Itu je la cerita mimpi aku yang pelik.

Jangan menyesal membacanya ye Cik Salmah...hew hew hew!


No comments:

Post a Comment