Monday, May 19, 2014

Almost Defeated, But...

Alhamdulillah I managed to complete hari pertama ganti puasa.
Walaupun termiss sahur. I was doing fine in the morning and noon...but came petang yang hening mula dah headache melampau.
Pastu perut rasa semacam. When I burp, rasa payau kat mulut.
Sah la gastric pendengki tu menjelma.

Tu takpa..by 430pm dia makin galak. Pening + nausea pun hadhir sama.
Homaiiiii...I tell ya it's not the best feeling ok!
Dengan hujan mencurah, dengan sejuknya lagi..tambah mual.
But I gell myself to suck it up and fight. Berapa jam lagi dah boleh berbuka. Tahan je.

On the way balik tu my boss was chatting away as usual.
FYI aku tumpang boss balik but not all the way to my house la.
She will drop me somewhere and lepas tu aku naik bas or tunggu my adik ambil.
Tadi kan jammed nak mampuih so aku dah macam pening gila.
At one point aku dah tak tahan nak termuntah sangat.
Nasib baik ada plastic bag.
Termuntah lah kat situ. Then berppluh peluh.
It's ok..bukan muntah yang disengajakan so my fast is still valid, Insya Allah.
Dah muntah tu rasa ok sikit but pening n headache tetap ada.
Sebab tu juga my boss hantar aku sampai rumah hari ni.
Thank you so much boss. Kalau dia tak hantar aku gerenti aku terpengsan di dalam hujan..haha!

Sampai je rumah aku termuntah lagi.
Muntah angin je banyak.
Then aku rest sampai Maghrib.
Mom masakkan aku mi goreng pedas untuk berbuka.
Dapat jamah sikit je. Tak larat + bila mi tu masuk dalam perut je bergolak perut aku.
Sakit macam nak muntah lagi. Tapi makan jugaklah sikit.
Minum nescafe o..bagi manis sikit. Barulah aku rasa ada tenaga.
If not memang confirm aku melepek sampai ke sudah.

Oklah..aku nak buat milo panas sikit and rest kejap. Solat pun belum lagi ni.
Ciao!

No comments:

Post a Comment