Tuesday, May 20, 2014

Hari Kedua...

Hari kedua ganti puasa berjalan dengan lancar.
Alhamdulillah, aku sempat sahur.
Mom kejut jam 230pagi, terus aku bangkit. Takut pisang berbuah 2 kali. Hehe.
Singkap tudung dulang, takde apa pula nak di makan.
Oh well..bersilatlah aku di dapur menyediakan sahuran untuk diri sendiri.

Aku masak simple je. Ayam kicap pedas.
Cukuplah untuk buka selera di awal pagi.
Lepas tu aku bantai minum air sebanyak mungkin.
And buat nescafe panas segelas.
Hasilnya, hari ni tak rasa haus dan lapar.
Alhamdulillah. Tapi mengantuk ya rabbi!
Beberapa kali aku tertidur.
Oh, hari ni aku ambik cuti :)

After Asar aku merajinkan diri masuk dapur.
Teringin nasi goreng ala briyani, jadi aku buatlah untuk buka puasa.
Tu je yang masak. Lauk untuk petang, aku pass baton ke adik aku pula.
Tak larat dah nak meneruskan. Kang tak pasal pasal aku tersuap lauk dalam mulut, sia sia je puasa. Masa goreng nasi tu pun aku dok telan air liur.

*Erghhh..actually I'm trying to upload the pic of my nasi goreng ala briyani tapi tah apasal tak boleh. Line problem ke hapa. Menyampah! Takpe..aku try lagi kemudian.*

Done day 2..I have 2 more days to go.
Sahur nanti aku plan nak masak telur dadar je. Makan dengan sambal belacan..fuh! Sodap!

See ya later, alligator!



No comments:

Post a Comment