Friday, March 28, 2014

Berangan

Aku suka baca blog orang Malaysia yang tinggal di luar negara.
Rasa best baca cerita diorang..sampai aku pun fefeeling nak menetap di luar negara.
Feeling je lah, realitinya nan ado!
Tapi kalau diizinkan Allah, mungkin boleh jadi jugak, kan? Insya Allah
#nevergiveup kaedahnya..hehe!

Antara blog yang selalu aku singgah ialah blog Kak Mynn, Che Sue, Ibu Sham, Ummu Aidan & Umiyumi2.
Aku salute la kekebalan hati diorang tinggal jauh dari keluarga di Malaysia.
I know memang at times rindu jugak kan tapi nak buat camne.
Kuatkan hati jelah kan. Alah bisa tegal biasa.

Aku pernah merantau di KL selama sebulan. Kerja punya pasal.
Mula mula teruja tak hengat uols! Happy la konon sebab merasa hidup sendiri.
Dah dua tiga hari dok sendiri, tetiba je perasaan tu sayu.
Kat office tu lagi lah menjadi jadi sebab aku sorang je kot jaga office.
Tengok kiri, kanan, depan, belakang...semua dinding.
Kol mak aku. Demi je dia cakap hello, terburai airmata aku macam air terjun..hahah!
Haish, macam ni punya perangai ada hati nak menetap di luar negara.
Baru KL dah tears falls like waterfall. Kalau oversea meraung meroyan tak hengat gamaknya kan.

Berangan je lebih.

Dah, nak solat & lunch dulu. Rajin kalu, aku hapdet lagi.

No comments:

Post a Comment