Tuesday, February 3, 2015

Kau Nak Sangat Hapdet? Nah, Ambek!

Weols baru balik dari kampung ni.
Balik sekejap nak bincang pasal sambutan Chinese New Year.
Aktiviti, makanan, minuman, tugasan...semua tu kena discuss sambil kira belanjawan.
Bagi yang tak tau, aku adalah quarter chinese from my mom's side.
Eh..ntah ada ke takde istilah quarter chinese tu, aku belasah je lah..hahahah!
So yeah, weols sekeluarga meramaikan sambutan CNY di kampung.
Aku macam biasalah memang 'muka dapur' punya worang. Tetap main senduk dan kuali tiap2 tahun.
Tahun ni agak tricky sikit sebab CNY jatuh pada hari yang sama dengan hari puasa bagi mereka yang beragama Kristian. So my aunties uncles and family yg Kristian tak boleh makan benda berdarah.
Menu dah ada cuma belum finalize. Akan di putuskan pada 14 Feb nanti on final meeting.
Waaah..macamkan nak buat sambutan besar besaran kena meeting bagai kan.
Tapi itulah, family besar katakan...kalau buat plan awal lagi teratur.


 Gambar selingan tuan belog mesti ada. Walaupun random dan tak masuk tajuk langsung.

Anywayssss.....
Last Wednesday patutnya jumpa dengan geng Bali tapi last2 kensel.
Semua tak dapat datang. Postpone ke Saturday petang.
Tapi Saturday petang aku dah gerak balik kampung kan...so aku tak join.
Apa2 result discussion weols berwhatsapp je.
Tiket dah dapat, Alhamdulillah..
Hotel pun dah confirm. Dapat balik hotel yang kami pilih awal2 tu.
Bersyukur sangat aku semua urusan nampaknya dah almost settle.
Tinggal lagi nak buat full payment bulan depan.
And nak buat passport.
Iyeeeeee...aku belum buat passport lagiiiiiiiii.
Hopefully dalam masa terdekat ni aku dapat curi masa sekejap melawat UTC tu.


Hari hari I pangkah kalendar....hehehehe

64 more days to go... 

No comments:

Post a Comment