Thursday, February 12, 2015

Food! Glorious Food!

Kali ni Kak Ton nak tayang gegambor mealbox pulak.
Wah..'mealbox' katanya, kelas tak Kak Ton? Hehhee...


Ok lah..sebenarnya aku saja nak share menu breakfast/lunch/snack/dinner aku.
Random aje lah..sebab some tu aku tak ingat pun bila.
And aku tak la rajin sangat nak amek gambar makanan hari2 *macam tipu je*
Bila teringat atau ada mood, itu yang aku snap snap sikit.




Today's mealbox. Nasi goreng (breakfast), Brown Rice and Ayam Sambal (Lunch), Avocado with Milk and Oat Krunch for snack.


Yesterday's. Bihun Goreng banyak sayur (breakfast), Brown Rice + Fish + Bendi Rebus (lunch). Oat Krunch + Apple & Orange for snack
 
Last Monday's. Egg & Cheese Sandwich for breakfast, Ikan Rebus Asam with terung & brown rice for lunch, Apple and banana for snack.
 
 Ok, yang ini bukan tapau dari rumah..tapi order dari cafe kat bawah. Hor Fun no bilis. Boleh tahan la rasa dia, tak masin. 

 Ini dinner kat rumah, rasanya last Saturday kot. Telur lemak 'tipu' cili padi (aku ambik putih aje), sayur pahit and brown rice. Aku panggil masak lemak tipu sebab time masak tu aku tak bubuh santan, but ganti dengan low fat milk. Sodap hoih!

 This was....last last week? I can't remember. Petola tumis, brown rice and ikan sambal for lunch. Bananas for snack.

 Again, maybe last last week kot. Ikan rebus asam and brown rice for lunch.

 Yang ni..probably about 3 weeks ago. Aku buat bening labu aje makan dengan brown rice for lunch. Sihat tak makanan ai? Hehehe...

Yang ini kompom dah sebulan lepas punya gambar. Pecal (timun & kacang panjang) and 2 ketul ayam for dinner. 


Perasan tak gambar di atas tu lebih meriah dari yang kat bawah2 ni?
Haa...meriah tu sebab aku rajin buat breakfast la.
Kalau malas melanda, memang landing balik after solat Subuh.
Makanya sempat bawak lunch aje. Breakfast tapau kat kedai.
If ada buah buahan kat rumah aku rembat le sebijik dua.
Begitu kaedahnya...

Tu je nak share. 

Babai.

*Lambai ratu*

No comments:

Post a Comment