Tuesday, February 10, 2015

Misteri Lebam

Semenjak sebulan lalu aku perasan peha aku (kiri dan kanan) selalu lebam2.
Macam kena cubit tu. Tapi takde pulak rasa sakit ke apa.
Cuma lebam manja je. Kadang kadang dua belah peha sekaligus ada kesan.
Ada sekali tu sebelah peha sampai ada 3 lebam.
At one time tu kat belakang peha pulak lebamnya besar...dalam 4cm in diameter.

Orang tua tua cakap kalau ada lebam maknanya digigit hantu.
Ada jugak aku baca kononnya kalau lebam2 kat peha, tandanya di rogol jin.
Huih...penasaran guwe. But kalau dirogol jin, lebamnya kat bahagian dalam peha. In my case dia kat luar2 tu je.






http://pusatfakta.com/wp-content/uploads/2014/04/memar.jpg
 Macam ni lebih kurang lebam kat belakang peha aku (kredit to Google)

Ada jugak aku terbaca kesan lebam ni berpunca daripada gangguan aliran darah.
Ini pun kemungkinan besar kot, sebab aku kan ada darah tinggi. Jadi tak mustahil jugak.
Bila aku gugel pulak, almost 90% jawapannya berkaitan dengan gangguan jin.
Takut hoih...kalau jin dah berkenan memang susah nak lepaskan diri.
Harap2 aku tak jadi mangsa.

Ops..hampir terlupa pulak nak cerita kejadian Sabtu lepas.
Petang lepas solat Asar, as usual aku masuk dapur nak prepare dinner.
Tak semena mena peha kiri aku rasa panas.
Aku ignore je sebab bukanlah panas sampai tak boleh tahan but panas lah jugak.
Dari start aku masak sampai siap kemas dapur, rasa panas tu tak hilang.
Only subsided after solat Isyak. Tak pulak aku rasa or fikir apa apa. 
Sekali esoknya timbul lebam sebesar duit 50 sen kat peha kiri, exactly where I felt the heat the day before. Cuma yang pelik kesan lebam tu dah macam nak sembuh...macam dah dua tiga hari ada kat situ. But I can assure you it was not there before!
Aku admit, kadang aku lupa baca doa tidur and ayat2 pelindung.
Lepas ni kena amalkanlah, supaya terhindar dari gangguan.

Haih...malas aku nak pikir benda2 ni. 
Berdoa and tawakal je, sambil mohon perlindungan dari Allah SWT.

Nah..ini aku share doa sebelum tidur:-

DOA SEBELUM TIDUR

 Untuk amalan sebelum tidur. uols boleh click di SINI. Aku dah try copy paste tadi tak dapat...ngehehehe...

Semoga bermanfaat, Insya Allah...

P/S Tetiba macam entry Ostajah Pilihan pulak kan...hahah..takpelah, sharing is caring katanya. Soooo please feel free to share *winks*

No comments:

Post a Comment