Tuesday, November 26, 2013

Mahal Belaka

I don't know about you guys, but aku rasa harga makanan/minuman adalah mahal melampau. 
Some restaurant/cafe tu sesuka hati je letak harga sampai ke tahap tak masuk akal dah aku rasa. 
Contoh terdekat is around area ofis aku. Ada yang charge minuman sejuk sampai RM3.
Kalau kau kedai like franchise tu aku faham la jugak kan, ini setakat restoran biasa. 
Sorry, aku bukan bias or apa but I think it's too much la letak harga sampai macam tu sekali. Lepas tu if sedap takpe, ni rasa macam...alahai, x sanggup aku tulis. 

*panjang mukadimah* 

 Pasal benda2 macam ni, aku dah jarang tapau food or drinks from outside. 
Most of the time bawa from home. 
Biarpun mata aku rasa nak rabak pepagi buta prepare food for breakfast and lunch pun takpe. Janji jimat. Bukan food saja tau, drinks pun aku prepare sekali.
Aku rasa buat sendiri lebih berbaloi sebab we know our own tastebud. 
Daripada kau beli lepas tu rasa macam tah apa apa, end up kau memaki dan menyumpah seranah. Free2 dapat dosa. Baiklah buat sendiri. 
Jimat sudah tentu, kebersihan pun terjamin. Gitewwwww...... 
 Ok lah tu je nak cakap. 
Seksa hapdet through hp ni, memanjang typing error. 
Tp olh kerana jammed gila babas maka aku kill d time dengan menghapdet. 

 Kelas tak Kak Ton? Miahaha!

No comments:

Post a Comment