Saturday, November 23, 2013

Kebodohan Apakah Ini???

Semenjak dua menjak ini aku adalah sangat menyimpan kegeraman terhadap sejenis makhluk dalam office.
Aku tau la dia tu manager. Tapi gaya dia ni sangat membuatkan darah aku mendidih.
Aku tak taulah kalau dia masih menyimpan dendam gara gara kes kunci dulu, tapi lately macam sentiasa cari pasal dengan aku. Selalunya pasal benda kecil la but benda kecil boleh jadi besar kalau kau tambah asam garam.

Contoh 1
Her  : Check the *** airline punya promo sudah masuk system or not.
Me   : Ok (terus check). Hmm...belum lagi lah, still using the old fare.
Her  : How you know? 
Me   : Err..because I can see from the system?

Cuba cakap dengan aku, musibatun ka tidak soalan dia tu?
Sudah suruh aku check di system then tanya lagi macam mana aku tau?
Baik kau berdiri di tengah jalan minta langgar kereta ok!

Contoh 2
Her   : If *AAA* from *BBB* company issue ticket, you mark up higher aah, dalam RMxxx macam tu. Ingat aah!
Me    : Okay. 
Tak lama tu *AAA* from *BBB* company pun issue ticket so aku yang menurut perintah mark up ikut harga yang dia bagi. Then on the next day dia check sales. Terus terpekik macam polong.
Her   : Haiyaaaa, why you mark up so high? Mati la mesti they complaint ni. Next time you check with me first before issue ticket. Bla bla bla bla bla bla *banyak la dia meroyan aku malas mau type, memenatkan je*
Me   : I just follow whatever you told me the other day, you said mark up RMxxx so I mark up RMxxx la. 
Her   : Ya la, but must check with me also bah don't simply2 kasi harga.
Me    : Malas mau layan kau, lain kali kau issue la sendiri *dalam hati je lah. In actual scene aku diam and buat2 tak dengar*

Kalau kau jadi aku, confuse or not dengan arahan yang sebegitu rupa?
Salah aku kah sebab ikut apa yang diarahkan?
Kau rasa kalau aku kasi kurang harga from what she asked me to mark up earlier tu aku akan dapat puji pujiankah?
Memang TIDAK la! Di hambur maki makian lagi ada.

Banyak lagi contoh yang aku boleh bagi tapi aku rasa dua ni pun sudah cukup untuk portray kebangangan maksima makhluk tersebut.
Pakal saja dia ni bertitle 'warga emas' maka aku cuba sehabis daya untuk refrain diri aku dari menjadi kurang ajar.
Dan aku harap sangat sabar aku masih dapat bertahan, walaupun cuma tinggal senipis kulit bawang.






2 comments: