Wednesday, September 9, 2015

When I was 12 Y.O

Heard the topic di radio pagi tadi masa otw nak gi keje.
Macam2 la cerita flashback pasal umur 12 tahun.
Ada yang tuang sekolah, ada yang dah gatal nak bercinta tapi kena reject pasal orang yang dia minat suka kat orang lain, ada yang hari2 pegi kelas tambahan.
Eh, banyaklah! Mostly memang buat aku terflashback juga kehidupan aku masa berumur 12 tahun.
So meh aku citersikit time aku umur 12 tahun, point by point. Mana yang aku ingat lah ye.

*Umur 12 tahun aku pindah balik ke KK after tinggal & bersekolah kat kampung selama setahun.

*Tinggal kat Jalan Muhibbah.

*Drama alih suara yang femes is Moero Attack - sure yang sezaman dengan aku mesti ingat punyalah! Tiap2 petang lepas tengok Moero Attack, aku and gang2 depan rumah (Marine Quarters depan rumah aku je) mesti main volleyball sambil perasan terror. Masing2 nak jadi Chun (watak utama Moero Attack).

*Minat tegar dengan NKOTB. Lepas tu perasan jadi girlfriend Joey Mc Intyre (puiiii...malunya aku!) But yeah this is my confession hahahahahah!

*Also minat gila dengan Black Masked Rider (Suria Perkasa Hitam).

*Crush dengan my Class Monitor.

*First time dapat main video game. Aku ingat lagi game tu nama ATARI and joystick dia pelik sikit. Ada satu je button warna merah and one straight handle to control the movement. Game yang paling aku suka is Antartica.

*Takde feel apa pun time exam UPSR. Dapat result, lulus, kira okaylah tu (my result was 2A2B. Boleh laa bagi budak yang malas macam aku ni kan?).

*Bercita cita nak jadi lawyer. Tapi yang dapat jadi loyar buruk je lah. Mueheheheheh!

Dah..ini je yang mampu aku ingat.
Kalau tetiba muncul lagi memory dalam kepala aku, kita sambung buat part 2 pulak ye.
And oh, good luck to those yang seat for UPSR. Dah mula semalam kot..or monday?
Tak kisah lah...yang penting bila jawab soalan korang kena bertenang, tarik nafas, baca doa banyak2. Insya Allah you can do it.
Mak bapak budak jangan pulak over ye..sebab kalau korang over anak2 jadi takut. Ye la..takut kalau tak dapat capai expectations mak bapak. Kesian jat budak2 stress pulak nanti terus gigil and tak fokus.

Eh membebel lebih2 pulak aku.
Ok bye!

P/s Later, pipols!







No comments:

Post a Comment