Tuesday, September 8, 2015

The Explanation. Literally Speaking.

Rasanya semalam cerita aku tergantung.
Maybe ada yang baca tapi tak paham kemerepekan aku tu kan.
Ok let me try to explain.

Dia macam ni. Aku selalu involved dengan relationship yang agak mencabar.
It's either long distance ataupun yang based on lies.
Long distance aku tak kisah sangat.
It's the lies yang aku tak tahan.
Pernah je aku stay in a LDR almost beberapa tahun.
Walaupun tak ke mana akhirnya, at least tak sakit sangat kalau dia menipu sebab tak nampak depan mata.

Maybe it's a gift or a curse, I don't know which one but one way or another I can smell if something fishy is going on.
Dan dengan kuasa Allah jugak satu persatu benda yang tak betul akan terbentang depan mata aku.
Tak payah orang report, tak payah rumours and so forth.

Recently the same cycle almost happened.
Bezanya, aku dah tahu yang it won't work or go far from the beginning but hey, no harm trying kan?
Try punya try, end up sama jugak.
Yang buat aku extra bengang, dah tau ending memang hampeh but still aku pursue jugak dah kenapa?
Tu yang aku cakap, sendiri cari pasal.

Anyways...aku dah okay now.
Honestly if korang nampak aku memang takkan tahu what happened.
Sebab aku buat biasa je walaupun dalam hati geram and sakit gila.
As I said before (and I'm gonna say it again), move on.

That's the best option. Susah? Yes it's true.
Tapi apa kau dapat dengan menangis berhari hari?
Buang masa okeh!

Dah. Jom sambung buat kerja.

Later, pipols!

No comments:

Post a Comment