Monday, August 10, 2015

Puasa 6- Day 2

*Entry ni sebenarnya dah terjeruk dalam draft. Aku lupa nak publish*

Hoih..orang dah habis buat puasa enam (agaknya), aku baru terhegeh hegeh.
Nak adjust masa tu agak payah sikit. Maklumlah jemputan sana sini, lepas tu terlajak bangun lagi.
Terpaksa buat in between days.

Semalam baru hari ke 2 aku puasa sunat Syawal.
Pagi mommy bangunkan aku sahur. Terkebil2 jugak la kejap.
Selak tudung dulang ada lagi baki ayam semur.
Itulah rezeki sahur aku, alhamdulillah.
Lepas tu buat mineral coffee segelas, then makan ubat HB.

Sebelum pegi keja aku gurau je cakap dengan mommy, nak mi goreng untuk sungkai.
Mi goreng spesel la kengkonon sebab aku rikues tak nak bubuh telur, tak nak kicap banyak.
Nak pedas kaw kaw berdenting.
Tapi main cakap je, tak expect apa pun.
Kalau digorengkan telur mata dengan kicap pun syukur dah.
But then bila sampai rumah, selak tudung dulang...memang mi goreng yang terhidang.
Tepat macam description yang aku nak.
Tak happy kau macam tu?
Rasa nak lompat bintang doplohjuta kali tahu?

Oklah dah abis idea aku nak mengarang perenggan seterusnya.

See you later, pipols!

No comments:

Post a Comment