Tuesday, August 4, 2015

Pelangkahan

Ini cerita minggu lepas, tapi baru ada masa nak menghapdet.

My sister have been engaged for almost a year.
So last Thursday was the day of 'hantar berian' (duit hantaran and cincin langkah bendul).
Actually me and my other sister dah cakap tak perlu bagi pun cincin tu but pihak lelaki insist nak bagi jugak.
Baiklah kalau macam tu kita terima saja.
Orang memberi kita merasa kekdahnya khen. Hehe.


Serious aku tak tau size jari sendiri.
Bila dia whatsapp tanya baru kelam kelibut gugel cara cari size cincin secara manual.
Tu pun ntah berapa kali salah.
Finally hentam je bagi size 21.
Nasib baik muat albeit I think its one size bigger. 

Tadaaa...inilah dia cincin pelangkahan/langkah bendul itu. I loike very much!

Nasib baik diorang pilih cincin white gold.
Adik aku tau kot aku ni kalau emas kuning tu agak kureng sikit. Bukan tak suka tapi maybe belum sampai minat mendalam dengan emas kuning.
Perhaps when I hit 4 series maybe aku gila kumpul emas kuning pulak..who knows kan?

Okay, so menurut perbincangan..adik aku insya Allah kahwin next year February.
Cuma tarikh belum finalize sebab pihak lelaki kena selaraskan jadual dulu.
Her future mom in law ni kerja kat Jeddah and cuma dapat pulang 2 kali setahun.
What makes it tricky was, on their side actually nak buat dua majlis; my future bro in law and adiknya sekali.
But diorang tak nak buat serentak.
That's why kena susun atur plannya sebaik mungkin.
Takpelah..itu boleh bincang later.

For now, belum ada sebarang persiapan dibuat. 
Awal lagi kot. Relax and chill dulu.
Apa pun aku harap semuanya berjalan lancar.

Apa progress karang aku hapdetlah ye.

See you, pipols!


No comments:

Post a Comment