Saturday, August 15, 2015

Naik

Post syawal, seperti yang aku jangka memang berat aku naik.
Timbang dua hari lepas dah naik 2 kilo.
Kawal makan pun tetap naik ya!
Al maklum menghampiri 4 series, metabolism makin kurang berfungsi.

Rasa nak mula balik no rice diet.
Memang aku akui keberkesanannya.
Boleh nampak perubahan tu.
Ikutkan aku nak start awal...raya ke 4 hari tu dah nak mula kononnya.
Takde makna okeh.
Sedap je aku bedal nasi berlauk rendang, kari and so forth.
Gagal disitu.

Then mula puasa enam.
Ni pun kononnya nak straight buat 6 hari terus.
Hampeh jugak. Rompong di sana sini puasa 6 aku.
Dugaan sungguh! Salah sendiri jugakkan, selalu kalah dengan nepsu.
Mudah mudahan tahun depan aku lebih istiqamah hendaknya, insya Allah.

So..niat terbaru ni kononnya start minggu depan aku nak try fibre diet pulak.
Breakfast as usual, cuma lunch and dinner tu makan sayuran and oat masak.
Less sugar, more water. Selalu aku minum dalam 2.5 to 3 litres per day. Nak kasi up sikit ke 4ltr kalau boleh.

Apa2 pun, ini baru planning.
Macam tak tau aku ni plan kemain banyak tapi yang berjalan boleh kira sebelah tangan.
Hope aku stick to this one sebab aku betul2 nak loose some weight for health reason. Dapat turun 10-20kg lagi pun dah okay.

Doakan semoga aku sukses ye...thanks uols!

See u later, pipols!

No comments:

Post a Comment