Wednesday, April 2, 2014

Foiled Plan & The Biggest Loser Power Walk 1

Dalam entry semalam aku ada mention pasal nak berpower walk di Bukit Padang kan?
Plan kensel sebab hujan. So tukar ke Plan B = treadmill & cycle kat gym dekat kawasan rumah aku.
Aku pun dengan sexcitednya tukar baju bagai. Siap beli track suit baru lagi uols!
Dah ready semua tu, off we go to our destination.

Of all days, semalam punya traffic adalah annoying tahap tertinggi.
Heran jugak aku sebab selalunya takdelah sampai jammed teruk like yesterday.
Seriously the traffic congestion macam haremmmm.
Aku rasa kalau kereta kereta di jalan raya tu lumba dengan siput yang nazak, gerenti siput yang menang.
Yeah, it's that bad.
Dalam hati menyumpah seranah berbakul bakul.

Halfway to reach the gym, kereta kawan aku pulak meragam.
It went dead in the middle of the road.
Masa tu dah jam 6 lebih kot...and by the look of it memang tak dan lah nak bergym dah.
Thank GOD my friend's sister contacted their regular mechanic and he's on his way to rescue us...phew!
And ada abang polis trafik tu tolong park kereta kat tepi.

After the car is fixed kami teruskan perjalanan.
Tapi memang plan untuk berexercise tu kensel habis dah.
Perut lapar pulak..so aku suggest for us to have dinner kat mana mana.
But kawan aku tak nak dah. Nak balik terus katanya.
Besides, traffic congestion masih macam celaka walaupun dah almost 8pm.
Lepas hantar aku dia kena menempuh another jammed to go back to her house.
Takpelah, maybe next time.

Sampai rumah, aku yang dah gigil kelaparan ni terus serbu nasi.
Ikutkan hati nak je makan banyak tapi perut dah masuk angin.
Mampu makan sikit je pun. Sempat lagi berwechat dengan si Alizam.
Lepas tu mandi & solat, terus tidur.

Oleh kerana tak jadi bersenam semalam, maka pagi ini aku gigih berexercise sambil di temani oleh abam Bob Harper.
Gila tak gigih, jam 6 pagi aku dah ready kat ruang tamu, siap dengan kasut bagai!




Aku suka sangat la cara Bob Harper bagi instructions dalam video ni.
Very motivating and sangat senang nak faham.
Routines yang ada ni pun sangat senang nak ikut, yet kau berpeluh bagai nak rak!
Lencun haku pepagi tadi tau! I can say for me, head to toe basah oleh peluh.
Highly recommended guys, especially bagi beginner yang baru nak start exercise.
Try it to belive it...chewah! Tapi betul ok, memang puas hati.
Credit to Alizam sebab dia yang share pasal benda ni kat aku.

Actually video ni ada 4 parts, but for now aku buat part 1 ni dulu, saja nak get used to it.
Nanti nak upload yang part 2, 3 & 4.
It's okay, one step at a time.
Kalau terus menerus kang tokojuit pulak lelemak lat badan aku nih...hew hew hew!

Until next update, see ya!

2 comments: