Monday, September 9, 2013

Perihal Complaint

Suasana kerja aku dulu dan sekarang, memang banyak beza. Kerja di line yang sama : Tourism. Since December 1995. Waah..punya lama, almost 18 yrs pula aku bekerja. Terasa ketuaan disitu *sigh*

Ok fine ada break in between but only for few months saja so plus minus 15 yrs jugaklah aku membanting tulang cari rezeki.

Selama aku bekerja, boleh dikatakan aku sentiasa stress sebab busy. Banyak sangat paperwork tu yang membuatkan aku selalu terkejar kejar menyiapkan kerja. Nak lagi aku ni jenis yang sangat tidak suka ada pending work so memang masaklah aku menyiapkan kerja before balik. Bila kerja mengejar masa, aku jadi stress and cepat melenting. Makanya mulalah dalam hati & mulut aku komplen macam macam. And I ended up being a bitter person. Work relatedlah, bukan towards another human being. Tapi kalau ada yang cari nahas memang siap kena ngauman singa betina. Muahahah! *Ok not funny*

Di ofis sekarang keadaan adalah sangat berbeza. Relax memanjang and no paperwork at all. Boleh dikatakan macam tiada kerja langsung! Masuk office, turn on komputer and duduklah kau bersenang lenang. FB/Twitter/Blog/YouTube sepanjang hari pun tiada yang larang. Best kan? Aku bersyukur je dapat kerja macam ni. Cuma...bila dah terlalu santai tu memang bosan jugak lah kan. Hari hari online layan movie...sampai aku dah tak tau nak tengok apa. Sampai macam tu sekali ya kawan kawan...uols imagine lah sendiri tahap kesantaiannya itu. Hujung bulan tetap dapat gaji.

Jadi bila sudah terlalu santai, aku mula bosan. Mula rindu kehidupan yang busy. Mula rindu paperwork. Kegilaan apakah ini?

Haih..namanya juga manusia. Kerja senang pun komplen, apatah lagi kerja berat.

Bila agaknya reti bersyukur ya?

Wallahualam...


No comments:

Post a Comment