Tuesday, April 7, 2015

Check List

Walaupun aku jarang travel tapi everytime I did aku memang prepare checklist.
Penting bagi aku supaya takde bebda yang ketinggalan.
Especially bila travel ke negara orang, lagi laa aku gabra. Dari sehari ke sehari checklist aku berubah ubah.
Bukannya apa uols...aku tak nak stress dengan last minute preps yang berkemungkinan menyebabkan aku terlupa banyak benda lalu menimbulkan amukan puaka 7 keturunan.
Daripada aku bertukar menjadi godzilla meroyan, baiklah prepare awal. Tak gitu?

Perkara penting dalam checklist aku:-

1. Baju dan seluar (dalaman luaran)
Normally aku tak bawak banyak..sebab aku jenis rajin mencuci. Takde hal pakai baju repeat. Kalau terdesak sangat, boleh kot beli sepasang dua.

2. Travellig shoe/sandal
Pastikan flat and comfortable. Selipar Jepun jangan dilupa, sebab kemungkinan besar shoe/sandal akan dipakai time naik kapal terobang ajo. Jalan2 time, kita sarung sipar jipun

3. Toiletteries
Kena la ada..especially facial cleanser, shampoo, berus gigi and toothpaste. Shower gel aku x pentingkan sangat. Sebab syampu pun boleh je jadi ganti.

4. Ubat ubatan
Selain ubat darah tinggi, aku prepare juga bawa panadol, minyak angin, gaviscon, chi kit teck aun and balm panas. Kot2la sakit perut ke, terseliuh ke apa (nauzubillah) at least ada ubat.

5. Passport and IC
Pastikan passport masih valid. Alhamdullah mine will only expire on march 2020 :)

6. Air Ticket
Most important! Takde.tiket, nak fly camno?

Eh dah la. .nanti melalut. Esok aku sambung :)

No comments:

Post a Comment