Tuesday, March 24, 2015

Pingggggg...Berpusing.

Sabtu lepas aunty aku buat kenduri arwah.
Dia mintak mak aku masak daging pindang.
Huish...kegemaran aku tu! Lama tak makan.
Jadi aku bertekad, over the weekends nanti aku skip diet.
Nak makan daging pindang :)
And then ahad siang pulak aku masak daging kurma.
Pun lama tak makan. Makanya memang weekends tu aku pulun daging semata mata.
Dah lama tak makan so kira okay la kan.

Malamnya aku terlelap sekejap di kerusi time tengok Maleficent.
Terjaga time mak aku dah mekong2 menyapu and bentang tilam.
Aku rasa lain macam. Tapi tak berani bersuara sebab mak aku tengah bad mood.
Macam sakit kepala tapi tak jugak.
Aku ignore je. Pergi tandas.
Eh kenapa dinding tandas macam beralun alun?
Hmm..pelik. Takpe, steadykan diri.
Cuba baring kot2 la elok sikit kan.
Sambil baring sambil pandang siling.
Eh eh..kenapa siling ni pandai berpusing?
Makin lama makin laju pulak pusingannya.
And then..tetiba rasa macam nak pitam.
Cepat2 aku duduk and panggil mak aku.
Jantung berdegup kencang macam nak tercabut dari dada ni.
Aku tarik nafas panjang. Menggeletar satu badan ketakutan.
Mak aku bagi tenang, suruh minum air.
Bila rasa dah okay sikit, tetiba aku nak muntah.
Nasib sempat sampai tandas. Dua kali jugak aku muntah air.
Lepas tu lega sikit.

First time aku merasa pening.
Selama ni tak penah sekalipun aku kepeningan.
Huish..menakutkan rupanya pening ni!
Lebih2 lagi bagi aku yg high blood.
Masa tu ingat nak padam dah...hish..nauzubillah!
Takut gila! Tapi salah aku jugak.
Dah tahu darah tinggi masih nak melantak daging tak ingat2.
Padan muka aku kan.

So that's it. I've decided no more meat for me for as long as possible.

No comments:

Post a Comment